شناسهٔ خبر: 53886565 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

خاورمیانه

حمله با چاقو در شرق تل‌آویو/ ۳ اسرائیلی کشته و ۳ نفر زخمی شدند

منابع خبری گزارش دادند که شش صهیونیست در نزدیکی شهر تل‌آویو در فلسطین اشغالی زخمی شده‌اند که سه نفر از آنان کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، منابع خبری عبری و فلسطینی از عملیات استشهادی درمنطقه «العاد» در نزدیکی تل‌آویو واقع در فلسطین اشغالی خبر می‌دهند.

خبرگزاری شهاب به نقل از منابع عبری گزارش داد، این عملیات با چاقو توسط یک شهروند فلسطینی صورت گرفته و در جریان آن شش صهیونیست زخمی شده‌اند.

رادیو رژیم صهیونیستی اما به صورت رسمی خبر داد که در جریان این عملیات سه صهیونیست کشته رسیده‌اند. برخی از منابع نیز گفته‌اند که این عملیات، با ساطور انجام شده است و برخی دیگر از انجام عملیات با تبر خبر می‌دهند.

گروه‌های فلسطینی: عملیات العاد بخش کوچکی از پاسخ به حملات صهیونیست‌ها است

گروه‌های فلسطینی از عملیات شهادت‌طلبانه اخیر در شهرک العاد که طی آن سه اسرائیلی از پا درآمده و شش تن دیگر از آنها زخمی شدند، استقبال کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، جنبش حماس در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه العاد در بیانیه‌ای تاکید کرد: آنچه در شهرک العاد واقع در شرق منطقه‌ای که "تل‌آویو" خوانده می‌شود، رخ داد، نتیجه و واکنش به افزایش جنایات و اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر علیه سرزمین، ملت و مقدسات اسلامی و مسیحی آن و نیز اعطای مجوز به شهرک‌نشین‌ها و حمایت از آنها برای یورش به مسجد الاقصی است، اقدامی که به منزله تحریک مستقیم عواطف ملت ما و مردم کشورهای عربی و اسلامی است.

در همین حال، جنبش مجاهدین نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: این عملیات بخش کوچکی از پاسخ عادی به حملات صهیونیست‌ها به قدس و مسجد الاقصی است، ملت مقاوم فلسطین مصمم است با خون خود از مسجد الاقصی حمایت کند. این عملیات به منزله ضربه جدیدی از سوی مقاومت است که امنیت موقت رژیم صهیونیستی با آن فرو می‌پاشد.

محمد حمید، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اظهار کرد: عملیات العاد پیروزی برای مسجد الاقصی بوده و هتک حرمت این مسجد توسط ارتش اشغالگر و شهرک‌نشین‌ها به منزله عبور از تمامی خط قرمزها است؛ اما مردم ما به پاسخ به این تجاوزها ادامه خواهند داد.

عبد المجید شدید، عضو شورای انقلابی جنبش فتح نیز گفت: این عملیات نشان داد که انتخاب مردم ما مقاومت، مبارزه مسلحانه و پاسخ به یورش شهرک‌نشین‌ها به مسجد الاقصی است، جوانان انقلابی ما هر روز عملیات‌های قهرمانانه جدیدی را ابداع می‌کنند تا ثابت کنند که این رژیم اشغالگر هرگز در این زمین روی آرامش را به خود نخواهد دید.

جنبش مقاومت مردمی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات العاد به اشغالگران نشان داد که وضعیت امروز تغییر کرده و مردم فلسطین در هر وجب از خاک سرزمین خود برای حمایت از وطن و مقدساتشان دست به انقلاب و نبردی آشکار می‌زنند.

همچنین این جنبش تاکید کرد: این عملیات حامل این پیام مستقیم است که نتیجه ادامه حملات مکرر و یورش‌ها به مسجد الاقصی به هر شکلی و با هر عنوانی، حماسه‌های قهرمانانه ملت ما در تمامی جبهه‌ها و با هر وسیله‌ای است.

نظر شما