شناسهٔ خبر: 53882675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی:

تشکیل دبیرخانه دائم بزرگداشت فردوسی لازم است

استاندار خراسان رضوی از لزوم و ضرورت تشکیل دبیرخانه دائم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی خبرداد.

صاحب‌خبر -

یعقوبعلی نظری گفت: تشکیل دبیرخانه دائم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی لازم است و از ضروریاتی است که برای برنامه‌ریزی موثر و هدفمند در برگزاری برنامه‌های بزرگداشت این شاعر شهیر اهمیت بالایی دارد.

او گفت: بهتر است باتوجه به نقش دانشگاه فردوسی و اهمیت این دانشگاه، دبیرخانه دائمی ستاد بزرگداشت فردوسی در این دانشگاه برقرار شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: برقراری و تحکیم پیوند محتوایی بین دفاع مقدس و فرهنگ رضوی با فردوسی و محتوای شاهنامه نیز اهمیت بالایی دارد.

نظری گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی بعد از ۲ سال برگزار نشدن به دلیل شیوع ویروس کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است و حضور شخصیت‌های ملی در این مراسم نیز مهم است و در این زمینه آماده همکاری هستیم.

او گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت باید مبتنی بر نگاه رهبر انقلاب و توصیه‌های خاص ایشان باشد ضمن این که باید نسبت به گذشته دارای برجستگی‌ها و ویژگی‌های جدیدی باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۱۸ هزار شهید داریم لذا باید نسبت و پیوند حماسی میان دفاع مقدس و شاهنامه و نیز پیوند دینی شاهنامه با امام رضا (ع) برای مردم در عرصه ملی و بین‌المللی برای معرفی تشریح و معرفی شود.

نظری گفت: با توجه به روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر می‌توان نسبت میان شاهنامه با حماسه دفاع مقدس را تشریح کرد و از این زمینه بهره کامل را برد.

او گفت: رسانه‌ها نیز باید در این زمینه وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و کمک و دین خود را به فردوسی ادا کنند و برای این منظور کمیته رسانه‌ای قوی باید تشکیل شود.

نظر شما