شناسهٔ خبر: 5385451 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در نشست علنی امروز

ترکیب اعضای هیئت رئیسه در اجلاسیه چهارم مجلس نهم مشخص شد/ یک تغییر در دبیران و یک تغییر در ناظران

ترکیب اعضای جدید هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال چهارم مجلس نهم مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز، علی لاریجانی را برای هشتمین سال پیاپی با کسب اکثریت مطلق آرا و با 205 رأی از مجموع 263 نماینده حاضر در صحن علنی به عنوان رئیس مجلس انتخاب کردند.

در رأی‌گیری به عمل آمده از مجموع 263 نماینده حاضر ، 22 رأی سفید و 36 رأی متعلق به روح‌الله حسینیان بود.

تمدید نایب رئیسی ابوترابی‌فرد و باهنر

همچنین نمایندگان در ادامه جلسه محمدحسن ابوترابی‌فرد و محمدرضا باهنر را به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

لازم به ذکر است، محمدحسن ابوترابی فرد با 231 رأی و محمدرضا باهنر با 192 رأی از مجموع 264 رای اخذ شده به عنوان نواب رئیس برای اجلاسیه چهارم مجلس نهم انتخاب شدند. گفتنی است 11 رأی سفید در بین آرای مأخوذه وجود داشت.

دستغیب به ترکیب دبیران هیئت رئیسه اضافه شد و سبحانی‌نیا حذف شد

در ادامه، نمایندگان مجلس، محمدحسین فرهنگی را با 207 رأی، ضرغام صادقی را با 153 رأی، مهرداد بذرپاش را با 150 رأی، علیرضا منادی‌سفیدان را با 145 رأی، احمدرضا دستغیب را با 139 رأی و محمد دهقان را با 136 رأی به عنوان دبیران هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس نهم انتخاب کردند.

گفتنی است، حسین سبحانی‌نیا، جواد جهانگیرزاده، سیدعلی طاهری و جواد هروی برای دبیری هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس نهم کاندیدا شده بودند.

مصری به ترکیب ناظران بازگشت و نعمتی حذف شد

همچنین، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، عبدالرضا مصری را با 161 رأی، سیدشریف حسینی را با 160 رأی و محمد آشوری را با 153 رأی از مجموع 265 رأی اخذ شده، به عنوان ناظران هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه چهارم مجلس نهم انتخاب کردند.

نظر شما