شناسهٔ خبر: 5383574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الجزيره انگليسي درخصوص محاکمه جيسون رضائيان گزارش داد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/05
00:37:36.23
شبکه الجزیره انگلیسی اعلام کرد یک ژورنالیست آمریکایی امروز در تهران در دادگاه محاکمه می شود.
این شبکه تلویزیونی افزود اتهامات علیه جیسون رضائیان شامل جاسوسی و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران است.
مقامات آمریکایی خواستار آزادی رضائیان شده اند اما ایران می گوید باید روند قضایی این پرونده دنبال شود.
خبرنگار شبکه در گزارشی گفت رضائیان به مدت ده ماه در زندانی در تهران نگهداری شده و با اتهامات جاسوسی، همکاری با دولت های متخاصم و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران مواجه است. رضائیان روز سه شنبه (امروز) پشت درهای بسته در دادگاه محاکمه می شود. هیچیک از اقوام وی نمی توانند در این دادگاه حاضر شوند.
علی رضائیان برادر جیسون می گوید مقامات ایران می خواهند مسئله محاکمه جیسون را تا حد ممکن مخفی نگهدارند تا اطلاعات کمتری به افرادی که علت بازداشت او را سوال می کنند ، برسد در حالی که جیسون بیگناه است.
خبرنگار شبکه افزود در آمریکا بزرگ شده است و یک فیلم مستند در خصوص بازگشت به کشوری ساخت که پدرش آن را ترک کرد. رضائیان شهروندی دوگانه دارد و بعنوان خبرنگار واشنگتن پست فعالیت می کرد.
پتی کولهین خبرنگار الجزیره افزود مسئولان واشنگتن پست در آمریکا تلاش کرده اند دو مسئله بازداشت رضائیان و مذاکرات بر سر برنامه هسته ای را به هم پیوند بزنند و تاکید کرده اند تا زمانی که رضائیان آزاد نشود ، آمریکا نمی تواند به ایران بر سر برنامه هسته ای اش اعتماد کند. اما دولت آمریکا تاکنون خاطر نشان کرده است موضوع بازداشت رضائیان و مذکرات بر سر برنامه هسته ای ایران را دو موضوع مجزا می داند. به هر حال دولت آمریکا خواستار آزادی جیسون رضائیان شده و باراک اوباما در سخنرانی هایش این درخواست را مطرح کرده است.
خبرنگار افزود مدیر واشنگتن پست ابراز امیدواری کرده است دادگاه روز سه شنبه اتهامات علیه رضائیان را لغو کند و وی تبرئه شود اما مشخص نیست که در دادگاهی که پشت درهای بسته برگزار می شود، چه اتفاقاتی روی خواهد داد.
00:39:38.05

نظر شما