شناسهٔ خبر: 53831647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰ پایگاه شهری و روستایی زکات فطره در شاهرود را جمع آوری می‌کنند

شاهرود- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود گفت: ۲۷ پایگاه شهری و ۱۳ روستایی کمیته امداد و مراکز نیکوکاری فطریه عام، سادات و کفاره مومنان شاهرود را جمع‌آوری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی‌ اصغری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: شهروندان می‌توانند کفاره و فطریه خود را در روز عید سعید فطر به صورت نقدی به صندوق‌های ثابت و سیار واریز و یا از طریق درگاه‌های غیرحضوری پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه کد دستوری  # ۵ *۰*۰۲۳۲*۸۸۷۷* برای  جمع آوری زکات فطره بر اساس فطریه عام، سادات و کفاره روزه نیز مشخص شده است، ابراز داشت: پرداخت برخط از طریق سامانه‌های کارت به کارت «فطریه عام» شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۴۷۰۱ ، «فطریه سادات» شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۲۹۷۷، «کفاره غیر عمد» شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۱۲۴۲ و هچنین برای «کفاره عمد» شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۹۵۱۸ در نظر گرفته شد.

به گفته وی، زکات فطره جمع آوری شده جهت کمک به خانواده‌های نیازمند هزینه می‌شود.  

اصغری با بیان اینکه ارایه مجوز دریافت فطریه با شورای زکات است، تصریح کرد: براساس تصمیم گیری شورای زکات این شهرستان جمع‌آوری فطریه با کمیته امداد است و هر موسسه خیریه‌ای برای این منظور باید از شورای زکات اجازه بگیرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۲ میلیارد و ۷۶۵ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال فطریه و کفارات مردم این شهرستان به صندوق‌های زکات فطره این نهاد واریز و یا از طریق درگاه‌های غیرحضوری پرداخت شد.

وی ادامه داد: پارسال فطریه عام به مبلغ یک میلیارد و ۴۲۳ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال، فطریه سادات ۵۰۸ میلیون و ۳۹۰ هزار ریال، کفاره عمد ۲۳ میلیون ۲۰۰ هزار ریال کفاره غیرعمد ۸۱۰ میلیون ریال از مردم شاهرود جمع آوری شد.

زکات فطره بر تمام کسانی که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنی باشند واجب است.

 ۲ هزار و ۵۷۰ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۳۷۱ نفری در حال حاضر تحت پوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۳ خانوار کمک معیشت بگیر و تعداد ۵۴۷ خانوار تک و چند خدمتی هستند.

نظر شما