شناسهٔ خبر: 5377305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس امور اندازه‌گیری و توزیع گاز شرکت گاز استان بوشهر خبر داد

اجرای طرح به‌روزرسانی آنالیز گاز و رطوبت سنجی در ایستگاه‌های گاز استان بوشهر

رئیس امور اندازه‌گیری و توزیع گاز شرکت گاز استان بوشهر گفت: طرح به‌روزرسانی آنالیز گاز در تجهیزات تقلیل فشار گاز استان بوشهر به‌صورت مستمر اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی رضوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه اجرای این طرح با هدف اندازه‌گیری صحیح حجم گاز در این ایستگاه‌ها انجام می‌شود، بیان داشت: اجرای این طرح در سال گذشته با موفقیت اجرا و طی سال جاری نیز به‌ صورت فصلی در تمام ایستگاه‌های گاز استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: آنالیز گاز در واقع به تعیین و اندازه‌گیری ترکیبات مخلوط گاز اطلاق می‌شود که تأثیر بسزایی در مشخص کردن حجم تصحیح‌ شده گاز دارد.

رئیس امور اندازه‌گیری و توزیع گاز شرکت گاز استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر آنالیز گاز، طرح رطوبت سنجی نیز در صورت نیاز در ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز استان اجرا می‌شود که طی سال گذشته آزمایش رطوبت‌سنجی و تشخیص دمای نقطه شبنم در ایستگاه‌های CNG چهار شهر استان و با همکاری کارشناسان شرکت گاز پالایش فجر جم اجرا شد.

رضوان با بیان اینکه پس از بررسی‌های صورت گرفته، رطوبت موجود در بسیاری از این ایستگاه‌ها در حد استاندارد گزارش شد، اظهار داشت: علاوه بر رطوبت‌سنجی ایستگاه‌های CNG، رطوبت موجود در گاز ایستگاه‌های منشعب از خط انتقال نیز با هدف بررسی کیفیت گاز تحویلی به مشترکین، طی سال گذشته مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی یادآور شد: رطوبت‌سنجی به‌اندازه گیری میزان رطوبت موجود در گاز گفته می‌شود که با انجام آن می‌توان از استاندارد بودن رطوبت موجود در گاز تحویلی به مشترکین اطمینان حاصل کرد.

انتهای پیام/2255/ت20/پ3003

نظر شما