شناسهٔ خبر: 53690697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدرس حوزه و دانشگاه:

شکست آمریکا در صحرای طبس از نشانه‌های قدرت خداوند است

حجت الاسلام پناهی مقدم گفت: شکست آمریکا در صحرای طبس از نشانه‌های قدرت خداوند است که در معرفی آن کم کاری کرده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهی مقدم امروز در آیین گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال به‌صورت ویژه به بندگانش قدرتی را نشان می‌دهد تا آیات قرآن معنا شود و مردم از شک و شبهه خارج شوند که این روزها ایام الله است.

مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: شکست مفتضحانه آمریکا در طبس دست خداوند را به همراه داشت و پنجم اردیبهشت یوم الله است زیرا خداوند متعال در شرایطی که کسی فکرش را نمی‌کرد، وارد عمل شد.

وی افزود: برخی انسان‌ها این پیروزی‌ها را برگرفته از شانس و اقبال می‌دانند اما طبق آیه‌های قرآن خدا وارد عمل می‌شود زیرا خداوند متعال حکیم است و ما وقتی قدرت خدای متعال را با گشایش‌هایی که اصلا احتمالش را نمی‌دهیم، ببینیم باید باورمان قوی‌تر شود.

حجت الاسلام پناهی مقدم با بیان اینکه در کشورهای اروپایی از هیچ، نماد می‌سازند آن وقت ما از این همه نشانه غافل هستیم، تأکید کرد: تاریخ ما پر از نشانه‌های قدرت خداوند است که در معرفی آن کم کاری کرده ایم و یکی از آنها شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس است.

به گفته وی حدود ۵۰ روز قبل از عملیات و ورود به طبس، اسفند ۵۸ صحرایی را در مصر انتخاب و ۱۳۰ هزار ساعت تمرین کردند و ژنرال جیمز وات می‌گوید “این عملیات سرآمدی دوباره آمریکا بر دنیاست و یک عملیات ساده نیست” بنابراین هیچ راداری این عملیات را ثبت نکرد و همه توپخانه‌ها به بهانه احتمال عملیات در غرب کشور با کمک رییس جمهور خائن (بنی صدر) جمع شد.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: براساس گزارشات خودشان ابتدا یکی از هواپیماها موقع فرود دچار آسیب می‌شود و یکی از بالگردها به دلیل طوفان نمی‌تواند ادامه دهد، بالگرد دوم کاهش فشار روغن پیدا می‌کند و بالگرد بعدی همین طور که برنامه به کارتر اعلام و یکی از هواپیماها برای سوخت‌گیری بلند می‌شود که به هواپیمای دیگر می‌خورد و آتش می‌گیرد، صبح فردا مجبور می‌شوند به صورت علنی این شکست را توضیح دهند و اعتراف کنند.

حجت‌الاسلام پناهی مقدم گفت: برخی‌ افراد در داخل می‌گویند اگر آمریکا بخواهد در لحظه‌، ایران را نابود می‌کند پس چه شد و چرا خودشان در طبس نابود شدند.

وی ادامه داد: وزیر دولت سابق با اوباما و کسی که قاتل میلیون‌ها نفر است، دست داد و گفت “اوباما انسان بسیار با ادبی بود” آیا ادب باعث ایجاد داعش شد و ادبیات بود که با یمن و افغانستان این گونه کرد و بیش از ۷۰ سال است در فلسطین انسان می‌کشند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: برخی اساتید دانشگاه‌ پول می‌گیرند تا از رضاخان بت بسازند و می‌گویند “رضاخان راه آهن ساخته” اما نمی‌دانند که اینها زیرساختی برای چپاول کشور توسط استکبار بوده است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این آیین اظهار کرد: نگاه به واقعه طبس و شکست مفتضحانه آمریکا باید فراملی باشد.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال آغاز جنگی بود که حضرت امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردندف افزود: اگر آمریکا در این عملیات موفق می‌شد انقلاب طور دیگری رقم می‌خورد اما به گفته یک نظامی آمریکایی با هر حرکت دست امام یک هواپیما بر زمین افتاد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واقعه طبس کمتر توجه شده است، تأکید کرد: امیدواریم به ابعاد و زوایای این رویداد عظیم در سطح ملی و فراملی پرداخته شود و نباید واقعه بزرگ صحرای طبس فراموش شود زیرا توازن دنیا را در آن زمان تغییر داد.

انتهای پیام/

نظر شما