شناسهٔ خبر: 53579664 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

افشاگری دیلی میل از بازیکنان دوپینگی لیگ برتر انگلیس

دیلی میل انگلیس طی گزارشی اعلام کرد 15 فوتبالیست لیگ برتری بین سال های 2015 تا 2020 در تست دوپینگ مردود شدند اما هیچ کدام محروم نشدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، روزنامه میل ساندی می‌گوید حداقل 15 فوتبالیست لیگ برتر بین سال‌های 2015 تا 2020 در تست‌های مواد مخدر رد شده‌اند اما هیچ‌کدام از آنها هیچ نوع محرومیتی نداشته‌اند!

آزمایش 12 نفر از آن‌ها برای مواد ممنوعه افزایش‌دهنده عملکرد مثبت بود و یکی از آنها پنج ماه پس از آزمایش اولیه هنوز تحت بررسی است و هیچ محرومیتی علیه آن صادر نشده است.

در مجموع 88 فوتبالیست از انگلیس، ولز و اسکاتلند در تست دوپینگ رد شدند و «یافته‌های تحلیلی نامطلوب» را هنگام آزمایش مواد مخدر بین سال‌های 2013 تا 2020 نشان دادند.

افشاگری‌ها تنها پس از انتشار یک سری درخواست‌ اطلاعات توسط روزنامه میل در روز یکشنبه امکان‌پذیر است که سه برابر بیشتر از زمانی که باید توسط آژانس ضد دوپینگ بریتانیا (UKAD) رسیدگی شود، طول کشید.

موارد لیگ برتر همچنین شامل چهار مورد مثبت برای محرک ریتالین و یک مورد برای تقویت کننده تستوسترون(HCG) بود، هورمونی که اغلب در دوچرخه سواری و هنرهای رزمی ترکیبی مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

موارد مثبت باقیمانده مربوط به استروئیدهای پردنیزولون و مشتقات آن و همچنین دیورتیک اینداپامید بود که می تواند به کاهش وزن کمک کند و به عنوان یک ماده پوشاننده برای سایر مواد ممنوعه عمل کند.

هیچ یک از موارد منجر به محرومیت دوپینگ نشد، به طوری که UKAD گفت که تصمیم برای عدم محرویت معمولاً به دلیل بلع تصادفی یا برخورداری بازیکن از معافیت استفاده درمانی (TUE) است.

تنها 39 مورد از 88 مورد مثبت توسط UKAD در پاسخ به درخواست آزادی اطلاعات توسط دیلی میل در روز یکشنبه مشخص شد. از 24 بازیکن غیر لیگ برتری، 15 نفر از سه ماه تا چهار سال محروم شدند.

UKAD به دلایل مختلف از بیان 49 پرونده دیگر خودداری کرد، از جمله اینکه اتحادیه فوتبال به UKAD گفت: «قابل قبول نیست.»

دلایل دیگری که برای عدم ارائه جزئیات ذکر شد، حفاظت از افراد زیر سن قانونی بود و اینکه انتشار اطلاعات دیگر ممکن است عملکردهای تحقیقاتی UKAD را به خطر بیندازد.

یافته های لیگ برتر برای HCG در نیمه دوم فصل 2019-20 منتشر شد. تست یک ورزشکار در نتیجه توموری مانند سرطان بیضه می تواند مثبت باشد.

هنگامی که به ورزشکاری اطلاع داده می شود که آزمایشش مثبت شده است، به او توصیه می شود که تحت آزمایشاتی قرار گیرد تا "به سرعت" یک وضعیت پزشکی را به عنوان منبع شکست تست داروی خود رد کند.

اما دیلی میل ساندی می‌داند که UKAD و اتحادیه فوتبال انگلیس حداقل پنج ماه پس از مثبت شدن آزمایش مواد مخدر همچنان در حال بررسی این بازیکن هستند و این بازیکن محروم نشده است.

در اکتبر 2019، یک کودک 15 ساله که در یک باشگاه لیگ برتری ثبت نام کرده بود، با قلم ممنوعه تولید کننده هورمون رشد انسانی پیدا شد و به مدت 9 ماه محروم شد.

نظر شما