شناسهٔ خبر: 53430143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرپرست فرمانداری کاشان :

فاجعه فرونشست زمین در منطقه کاشان جدی است

سرپرست فرمانداری کاشان گفت: مهمترین عامل فرونشست ها استفاده بی رویه از منابع آب است و می بایست استفاده از پساب در کاشان مورد توجه قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، محمدشریف زارعی با بیان اینکه کاشان یکی از نقاط بحرانی فرونشست در کشور بوده و هشدارهای زیادی توسط کارشناسان امر در این مورد داده شده است تاکید کرد: افزایش فرونشست‌ها و آثار زیان‌باری که به همراه دارد می تواند تنش‌های آبی خاورمیانه به ویژه آنچه در ایران وجود دارد، شرایط زندگی را مردم دشت کاشان دشوار کند.

وی افزود: پدیده فرونشست‌های منطقه از ۲۰ سال گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و این در شرایطی است که کاشان بر اساس تحقیقات کارشناسان امر  می‌تواند یکی از نقاط بحرانی کشور معرفی و شود.

سرپرست فرمانداری کاشان با بیان اینکه دنیا در حال حرکت  به سمتی است که برای آب درگیری های زیادی  صورت می‌گیرد تصریح کرد: کشور ایران و منطقه کویری و کم آب کاشان هم درگیر  معضل خشکسالی  است و حتما در آینده نه چندان دور موضوع آب و چگونگی تامین آن تعیین کننده شرایط خواهد بود.

زارعی حفظ الگوی مصرف آب شرب و استفاده از پساب جهت کشاورزی را راهکار  مناسبی جهت  برون رفت از اوضاع منطقه و جلوگیری از فرونشست اراضی منطقه دانست و اظهار کرد: بیشترین مصرف آب منطقه در حوزه کشاورزی بوده و ضروری است ضمن تغییر الگوی کشت و جایگزینی محصولات کشاورزی سازگار با کم آبی، از روش های علمی کشاورزی و آبیاری قطره ایی نیز استفاده شود.

نظر شما