شناسهٔ خبر: 53342117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خدمت‌رسانی به یک‌هزار نفر توسط جهادگران سلامت در داراب

یک‌هزار نفر از ساکنان فدامی شهرستان داراب از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده در اردوی جهادی سلامت محور بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

حسین ناطقی گفت: با همت جهادگران گروه جهادی شهید سعید بیاضی زاده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به اهالی منطقه فدامی شهرستان داراب خدمات مختلف درمانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و ... ارائه شد.

به گفته او، اعزام به این اردوی جهادی در ۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام و از ۸ فروردین به مدت ۳ روز برنامه‌های خدمات رسانی اجرا شد.

مسئول برگزاری این اردوی جهادی گفت: به ۱۰۰۰ نفر از ساکنان فدامی و روستا‌های اطراف خدمات رسانی درمانی صورت گرفته است.

ناطقی گفت: از مهمترین خدمات در حوزه بهداشت و درمان می‌توان به تریاژ و غربالگری، ویزیت متخصص، دندانپزشکی، آزمایشگاه، ختنه، فیزیوتراپی، مامایی، نوار قلب و ... اشاره کرد که با حضور پزشکان متخصص زنان و زایمان، داخلی، قلب و عروق، فیزوتراپیست و... انجام شد.

این جهادگر گروه شهید سعید بیاضی زاده با اشاره به اینکه ارزش خدمات درمانی ارائه شده با تعرفه دولتی و قیمت پایین چیزی حدود ۴۴۲ میلیون تومان است، گفت: البته یکی از فعالیت‌های ویژه مربوط به دندانپزشکی بود که شامل ویزیت ۲۹۰ نفر، جراحی ۵۰۰ دندان و عصب کشی و  ترمیم ۸۰ دندان و همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی دهان و دندان می‌باشد.

او در رابطه با برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اجرا شده نیز گفت: فعالیت‌های فرهنگی بیشتر ویژه کودکان و نوجوانان منطقه فدامی بود که آموزش مهارت‌های اجتماعی، آموزش مفاهیم اعتقادی، سرود همگانی، مسابقات ورزشی از جمله این فعالیت‌ها بود. از مهمترین برنامه‌های عمومی نیز برگزاری یادواره شهدا و اکران فیلم «موقعیت مهدی» است.

ناطقی برنامه‌های مشاوره‌ای و آموزشی این اردوی جهادی را مشاوره تحصیلی و کنکور، مشاوره انگیزشی، کلاس‌های مشاوره گروهی و فردی ویژه والدین با موضوع خانواده (روش‌های همسرداری و فرزند پروری، طلاق، تعارضات خانوادگی، ازدواج، روابط پیش ازدواج و...)، کلاس‌های آموزش پزشکی، بهداشت شخصی، بهداشت دهان و دندان، مشاوره تغذیه و... ویژه تمامی سنین را عنوان کرد.

این دانشجوی پزشکی ضمن تقدیر از کادر ۵۵ نفره این اردوی جهادی (شامل دانشجویان، فارغ‌التحصیل‌ها و متخصصین) و اهالی و مسئولین محترم منطقه فدامی بابت مهمان نوازی گرم‌شان، توفیق خدمت رسانی و انجام وظیفه در این ایام تعطیلات عید نوروز را از برکات الهی خواند.

او با تأکید بر نقش بسزای اردو‌های جهادی در تربیت و تقویت بُعد فرهنگی و آموزشی دانشجویان و کادر محترم و همچنین تأثیر ویژه در پیشگیری و درمان مردم عزیز مناطق کم برخوردار، از مسئولان خواست تا ان شاءالله زمینه‌های برگزاری اردو‌های جهادی بیشتر و با کیفیت بهتر را فراهم کنند و موانع و سنگ اندازی‌های فراوان برخی افراد را از راه دانشجویان برطرف کنند.

«فدامی» در بخش فورگ شهرستان داراب در استان فارس واقع شده و با داشتن نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، از مناطق محروم این شهرستان به شمار می رود. 

نظر شما