شناسهٔ خبر: 53205761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از هزار کیلو مواد غذایی فاسد در ایلام معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به بازرسی انجام گرفته از مراکز تهیه و فروش مواد غذایی استان گفت: در این بازرسی یک هزار و ۱۴۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شده است.

صاحب‌خبر -

جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به بازرسی انجام گرفته از مراکز تهیه و فروش مواد غذایی استان گفت: در این بازرسی یک هزار و ۱۴۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدم شده است.

وی بیان کرد: از ۲۵ اسفند ماه تا روز گذشته یک هزار و ۸۶۰ مرکز تهیه و فروش مواد غذایی در استان مورد بازرسی قرار گرفته است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طرح سلامت نوروزی همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ در استان با هدف تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اماکن اقامتی، زیارتی، اسکان مهمانان نوروزی، و رستوران‌های بین راهی و مراکز طبخ در راستای مدیریت بیماری کرونا در ایام نوروز آغاز شده است.
 
صادقی‌فر اضافه کرد: این طرح با مشارکت بیش از ۱۰۰ بازرس بهداشت محیط در سطح استان در حال اجرا بوده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: با گذشت هفت روز از اجرای طرح در سطح استان، دستاورد‌های بسیار خوبی حاصل شده که از مجموع بازرسی‌های انجام شده ۲۳ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و تعداد پنج مرکز نیز پلمپ شده است.
 
صادقی‌فر مجموع گشت‌های مشترک با سایر ادارات را ۱۶۲ گشت عنوان کرد و یادآور شد: تعداد کل موارد کلرسنجی آب شرب ۳۸۲ مورد و تعداد کل استفاده از دستگاه‌های پرتابل بازرسی ۳۴۹ مورد بوده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما