شناسهٔ خبر: 53109129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرحوزه‌ها: خدمات آیت‌الله علوی گرگانی فراموش شدنی نیست

قم - ایرنا - مدیرحوزه‌های علمیه کشور در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی آورده است: نجابت و بصیرت و خدمات ایشان در ارشاد مردم و همراهی نظام و انقلاب اسلامی ستودنی است و فراموش نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، در پیام آیت‌الله علیرضا اعرافی آمده است: ارتحال فقیه گرانمایه مرحوم آیت‌الله العظمی آقای حاج سید محمد علی علوی گرگانی را محضر شریف حضرت ولی عصر،  رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عالیقدر، ملت شریف ایران، مردم عزیز گرگان، روحانیت ارجمند، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن شخصیت بزرگوار تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

پیام حاکیست: معظم له مراتب علمی خود را در نجف و قم نزد بزرگان حوزه‌های علمیه سپری کرد و به درجات عالی فقاهت دست یافت و نجابت و بصیرت و خدمات ایشان در ارشاد مردم و همراهی نظام و انقلاب اسلامی ستودنی است و فراموش نخواهد شد. ضمن طلب علو درجات برای آن فقیه عالیقدر و آرزوی سلامت و صبر برای بازماندگان محترم و آقازادگان مکرم، برای بزرگداشت مقام والای ایشان درس‌های حوزه علمیه قم فردا چهارشنبه تعطیل اعلام می‌شود.

سید محمد تقی شاهچراقی استاندار قم نیز در پیامی ارتحال آیت‌الله علوی گرگانی را تسلیت گفت.

استاندر قم در این پیام، آورده است: بار دیگر جهان تشیع و شهر مقدس قم این حرم کبریایی و پایگاه فقاهت و مرجعیت شیعی، داغدار فراق عالمی عامل، فقیهی وارسته و مجتهدی بزرگ آیت‌الله العظمی حاج شیخ سید محمد علی علوی گرگانی(ره) شد.

شاهچراغی ادامه داده است: عالمی بزرگ و با اخلاص که خوش خلقی، تواضع، فروتنی، قناعت، ساده‌زیستی و مناعت طبع ایشان زبان‌زد اطرافیان، دوستان و شاگردانش بود و سراسر دوران حیات شریف خویش را در راه نشر، ترویج، ارشاد و تدریس علوم و معارف اهل بیت (ع) صرف نمود و با تربیت شاگردانی متعهد و مکتبی و تالیف کتب و آثار ارزنده دینی، خدمات ارزشمند و ماندگاری را از خود به یادگار گذاشتند.

این پیام می افزاید: این مجاهد نستوه با کارنامه‌ای درخشان در مبارزات سیاسی بر علیه طاغوت و از چهره‌های مورد وثوق امام راحل و مقام معظم رهبری، نقش مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف آن از ابتدای نهضت تاکنون و به‌ویژه در زمان‌های حساس داشته و با بصیرت وارد عرصه دفاع از انقلاب می‌شدند.

در بخش پایانی این پیام نیز امده است: اینجانب با کمال تاسف، فقدان این مرجع عالیقدر را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌های معزز علمیه و همه شاگردان و ارادتمندان این عالم فرهیخته به‌ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت گفته و از درگاه ایزد منان برای آن عالم بزرگوار علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر جزیل مسالت دارم.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پس از طی یک دوره بیماری عصر امروز در ۸۲ سالگی در بیمارستان شهید بهشتی قم دارفانی را وداع کرد.

پیکر این مرجع تقلید فردا در گرگان و روز پنجشنبه نیز در قم تشییع و در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده خواهد شد.

نظر شما