شناسهٔ خبر: 52964517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

ریزش ۳۳۱۰ واحدی شاخص کل بورس

چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۳۳۱۰ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۹ هزار واحد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 17 اسفند) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 3310 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 339 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 1392، شستا با 1023، وبملت با 585 و خودرو با 332 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شتران - پالايش نفت تهران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، پترول - گ.س.وت.ص.پتروشيمي خليج فارس و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (سه شنبه 17 اسفند) شاخص کل فرابورس با رشد 37 واحدی در ارتفاع 18 هزار و 136 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای تجلي - تجلي توسعه معادن و فلزات، فزر - پويا زركان آق دره، آريا - پليمر آريا ساسول، زاگرس - پتروشيمي زاگرس، حسير - ريل سير كوثر، حآفرين - ريل پرداز نو آفرين و كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان در صدر لیست نمادهای پربیننده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه 16 اسفند) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 17480 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 340 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰۳۲۴ واحدی معادل ۱.۵۴ درصد، به یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۲۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۳۰۶  واحدی به ۱۸ هزار و ۹۸ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۰۱۰ واحدی، به رقم ۳۳۱ هزار و ۴۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۲۸۴۴ واحدی، عدد ۳۴۱ هزار و ۵۱۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۷۹ واحدی به رقم ۲۱۳ هزار و ۶۶۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۳۷۶۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۸۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۴۱۲ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۳۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۰۰۰۳ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۰۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای کگل، فولاد، فملی، پارسان، شبندر، ومعائن و شپدیس به ترتیب با 1850، 1685، 1400، 1265، 1175، 1155، 1072 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و وبملت - بانك ملت در صدر لیست نمادهای پربینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی کگل، پارسان، تاپیکو ، وغدیر و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، حکشتی، خودرو و وتجارت تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کبافق(معادن‌ بافق‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سغرب، والبر، پترول و دپارس بود. همچنین نماد معاملاتی غالبر(لبنیات‌ کالبر) با ۴.۸۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ولغدر، وساپا، حتاید و خریخت قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۷۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۷۲ هزار و ۱۶۷ نوبت معامله و به ارزش ۶۸ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما