شناسهٔ خبر: 52949445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نخستین مزرعه طبقاتی هوشمند و مکانیزه؛ ایده برتر اشتغال‌زایی در کشور

«نخستین مزرعه طبقاتی هوشمند و مکانیزه»، ایده یک سمنانی است که در نخستین جشنواره ایده‌های برتر اشتغال‌زا و کارآفرینی کشور برگزیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ظهر امروز در جشنواره ایده‌های برتر اشتغال‌زا و کارآفرینی کشور که با حضور برگزیدگان این جشنواره همراه بود، از «مصطفی شاطری»، استاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان و صاحب ایده برتر «نخستین مزرعه طبقاتی هوشمند و مکانیزه»، به‌عنوان برگزیده ملی این جشنواره با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر شد.

مدیر کلینیک کسب‌وکار استان سمنان به فارس گفت: یک کارخانه گیاهی یک سیستم رشد بسته است که این امکان را فراهم می‌آورد تا به تولید ثابت انواع گیاهان و با هر نوع شرایط اقلیمی در تمام طول سال دست یابد.

شاطری بیان کرد: از آنجا که در شرایط کنونی یکی از اساسی‌ترین ارکان امنیت، امنیت غذایی وابسته به بخش کشاورزی بوده، این مهم با به‌کارگیری دانش و تکنولوژی فنی روز امکان‌پذیر است.

وی ویژگی‌های خاص این ایده را تولید محصولات مختلف در تمام فصول سال، تولید محصولات ارگانیک، حذف سموم و آفت‌کش‌ها، کاهش ۹۰ درصد مصرف آب، کاهش هزینه و افزایش کمیت و کیفیت تولید، اینترنت اشیا IOT و پردازش تصویر عنوان کرد.

مدیر کلینیک کسب‌وکار استان سمنان، میزان اشتغال‌زایی ایده خود را ۱۱۳ نفر بیان کرد و اهداف این پروژه را راه‌اندازی اولین پلنت فکتوری ایران، ساخت پلنت فکتوری مقیاس کوچک، ساخت پلنت فکتوری خانگی و اپلیکیشن برشمرد.

نخستین جشنواره ایده‌های برتر اشتغال‌زا و کارآفرینی پذیرای چهار هزار و ۶۵۵ ایده اشتغال‌زا و کارآفرین از سراسر کشور بود و درنهایت و پس از انجام چند مرحله ارزیابی و داوری ملی، ۱۵ ایده را به‌عنوان ایده‌های برتر برگزید.

توسعه و ترویج فرهنگ ایده‌پردازی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی، شناسایی ایده‌های برتر و تشکیل بانک اطلاعاتی از ایده‌های برتر و صاحبان ایده، فراهم آوردن زمینه حمایت از ایده‌های برتر اشتغال‌زا و عملیاتی سازی آنها و کمک به اشتغال پایدار در کشور ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

ایده‌های ارائه‌شده علاوه بر حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی به‌صورت کلی، مباحثی از قبیل مشاغل خانگی، اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان، معلولان، معتادان بهبودیافته، زندانیان آزادشده، زنان سرپرست خانوار، اشتغال مرتبط با محیط‌زیست (کارآفرینی سبز)، اشتغال در مناطق کمتر برخوردار، اشتغال در مناطق روستایی و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی مکران را در برمی‌گیرد.

برترین ایده‌ها بر اساس نوآورانه بودن، میزان امکان‌پذیری اجرای ایده‌ها، تأثیر بر اشتغال کشور و تعداد اشتغال ایجادی، پایدار بودن اشتغال و نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای آن ایده ارزیابی می‌شوند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

نظر شما