شناسهٔ خبر: 52924542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با نگاه ویژه به موضوع محیط زیست پرداخته شود/ در برخی از نقاط استان با مسائل جدی زیست محیطی مواجه هستیم

استاندار قزوین گفت: توجه به محیط زیست یکی از خط قرمزهای مسیر پیش روی استان است و تمامی اقدامات توسعه ای استان با رعایت موضوعات زیست محیطی صورت خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین صبح امروز در مراسم غرس چند اصله نهال که در بوستان ملت شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مردم قزوین و گذشتگان این مرز و بوم تلاش های زیادی در راستای ایجاد و حفاظت از محیط زیست و زندگی سالم تر داشته اند که نمونه بارز آن باغستان سنتی می باشد که در اطراف قزوین ایجاد شده است.

استاندار قزوین افزود: شرایط استان به گونه ای است که باید به شکل ویژه تری به موضوع محیط زیست پرداخته شود و همانگونه که در موضوعات صنعتی به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید در محیط زیست هم به دنبال این فضا باشیم.وی با بیان اینکه تا به امروز میراث دار خوبی برای این سرمایه عظیم نبوده ایم، گفت: در چنین روزگاری که مناسبت خوبی برای غرس نهال است و بازدهی خوبی دارد، از مردم درخواست می کنیم این اقدام پسندیده را انجام دهند و به حفاظت از محیط زیست کمک کنند.

اعلایی اضافه کرد: برخی از مسیرهای توسعه با موضوعات محیط زیستی در تضاد است و این مهم مورد پسند مجموعه مدیریتی استان نیست و یکی از مهم ترین خط قرمز های مجموعه مدیریتی استان در مسیر پیش رو توجه به مقوله محیط زیست است چرا که این مهم به شکل مستقیم با سلامت و جان مردم همراه است و در برخی از نقاط استان با مسائل جدی در موضوع محیط زیست مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: اخیرا در سفر یکی از سفرای کشور های اروپایی که در زمینه تولید نهال فعال هستند، درخصوص همکاری در زمینه زراعت چوب و کاشت نهال گفتگو شد که در حال انجام مذاکرات نهایی هستیم.

استاندار قزوین افزود: این کار هم به محیط زیست کمک می کند و هم ارزش افزوده اقتصادی برای استان خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما