شناسهٔ خبر: 52910092 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

درخواست عفو بین الملل برای آزادی وبلاگ نویس در بند آل سعود

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای، خواستار آزادی وبلاگ‌نویس عربستانی شد که هفته گذشته دوره محکومیت ۱۰ ساله وی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خواستار آزادی وبلاگ‌ نویس عربستانی شد که هفته گذشته دوره محکومیت ۱۰ ساله وی به پایان رسید.

این گروه حقوق بشری اعلام کرده است که حکم هزار ضربه شلاق و ۱۰ سال حبس برای بدوی ناعادلانه است و باید هرچه زودتر آزاد شود.

براساس این بیانیه، رائف بدوی تنها به دلیل ابراز آزادانه نظرات خود و به اتهام تلاش برای تضعیف نهادهای دینی در عربستان دستگیر و مجرم شناخته شد.

هبا مرایف، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا عفو بین‌الملل گفت: رائف بدوی یک دهه را صرفاً برای استفاده از حق آزادی بیان خود در پشت میله‌های زندان گذرانده است.

وی افزود: مقامات سعودی باید رائف بدوی را فوراً و بدون هیچ قید و شرطی آزاد کنند همچنین ممنوعیت سفر غیرقانونی اعمال شده بر او را لغو کنند تا سرانجام بتواند به خانواده‌اش ملحق شود.

رائف بدوی که ۳۸ سال دارد، در وبلاگ خود از خاندان سلطنتی سعودی انتقاد کرده و خواهان آزادی بیان و احترام به عقاید مختلف در کشورش شده بود.

او نخست در مظان اتهام ارتداد بود اما در سال ۲۰۱۳ از این اتهام تبرئه شد. او را در سال ۲۰۱۴ به ۱۰ سال زندان، ۱۰۰۰ ضربه شلاق و یک میلیون ریال سعودی جریمه نقدی محکوم کردند.

طبق حکم دادگاه، شلاق‌های تعیین شده باید هر هفته و هر بار ۵۰ ضربه اجرا شوند.«رائف بدوی» پنجاه شلاق نخست را در ملاء عام و روبروی یک مسجد تحمل کرد، اما به دلیل فشارهای بین‌المللی بقیه حکم به تعلیق درآمد.

منبع: مهر

نظر شما