شناسهٔ خبر: 52845178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کلاهبرداری با ترفند جدید "فروش ویژه نوروز و جمع‌آوری کمک مالی" در کردستان/ شهروندان اعتماد نکنند

گروه استان‌ها - رئیس پلیس فتا کردستان از کلاهبرداری با ترفند جدید فروش ویژه نوروز و جمع‌آوری کمک مالی برای نیازمندان در فضای مجازی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مهدی دانش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از کلاهبرداری با ترفند جدید فروش ویژه نوروز در فضای مجازی استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: با نزدیک شدن به عید نوروز، کلاهبرداران فضای مجازی با تبلیغات گسترده و حراج کالاهای ارزان و طرح‌های وسوسه انگیز در شبکه‌های اجتماعی مختلف، اقدام به کلاهبرداری و فریب شهروندان می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان به هیچ وجه فریب این کلاهبرداری‌ها را نخورند و از واریز وجه به‌جد خودداری کنند، گفت: مجرمان سایبری با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی و با ترفندهایی از جمله ارائه اجناس با قیمت‌های پایین‌تر یا با تخفیفات ویژه، کاربران و هم‌استانی‌ها را فریب داده و با دریافت مبالغی به عنوان بیعانه یا پیش‌پرداخت اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان خطاب به شهروندان تصریح کرد: در خریدهای اینترنتی به هیچ وجه مبلغی به عنوان بیعانه پرداخت نکنید چراکه همه تبلیغات دروغین و تنها با هدف کلاهبرداری صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه صداقتی در کار نیست.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به در پیش بودن جشن نیکوکاری، برخی از افراد سودجو با برانگیختن احساسات هم‌استانی‌ها و جمع‌آوری کمک ویژه نیازمندان به دنبال عملی کردن اهداف مجرمانه خود هستند، که باید شهروندان ضمن مراقبت، کمک‌های مالی خود را تنها از طریق مراجع رسمی اهدا کنند.

دانش‌پور با تأکید بر اینکه شهروندان به هیچ وجه فریب تبلیغات کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی را نخورند، عنوان کرد: پرونده‌های زیادی در این رابطه در پلیس فتا استان کردستان تشکیل شده که شهروندان از روی سادگی، به دام کلاهبرداران افتاده و اکنون گرفتار شده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان یادآور شد: شهروندان کردستانی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و جدیدترین هشدارها و شگردهای مجرمانه مطلع شده و ضمن همکاری با پلیس، مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

انتهای پیام/486/ح

نظر شما