شناسهٔ خبر: 52803192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرف آمریکایی حاضر به لغو تحریم‌های زمان ترامپ نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت مذاکرات برجام پرداخت.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - ابوالفضل عمویی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت: گفت وگوهای برجامی تا حد زیادی جلو رفته و یک متن اولیه بین طرفین آماده شده و این متن به توافق نزدیک است.

به گفته این نماینده مجلس، هنوز چند مسئله باقی مانده که این مسائل تا حل نشود نباید انتظار به نتیجه رسیدن توافق را داشته باشیم. موضوعات زیادی تاکنون در مذاکرات مطرح بوده که درباره بخشی از آنها توافق حاصل شده، ولی بخش خطوط قرمز ایران هنوز لاینحل مانده و نظرات ایران در این رابطه هنوز تامین نشده است.

هم‌اکنون ۶ دسته تحریم موضوعی و ۷۴۵ تحریم در حوزه شرکت، فرد و نهاد وجود دارد.

علاوه بر این تحریم‌ها، با دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، دو دسته تحریم به تعداد ۸۰۰ مورد، در زمینه فلزات، حوزه همکاری‌های مالی بانکی ایران و حوزه انرژی نیز به آن‌ها اضافه شده است که به گفته مقامات کشورمان باید لغو شوند.

به گفته عمویی «هدف ما از این مذاکرات این است که روند تجارت خارجی ایران عادی شود و مثل هر کشور دیگری در دنیا بتواند کالا خرید و فروش کند. هر چیزی که این روند را در اخلال کند مانع انجام توافق است و موضوعاتی که ممکن این توافق را به چالش می‌کند و ادعای سیاسی که در مورد همکاری ما با آژانس مطرح می‌کنند باید راهکاری پیدا بشود.»

پیش از این نیز حسین امیرعبداللهیان گفته بود پافشاری و ابتکار عمل تیم مذاکره کننده کشورمان، گفتگو‌ها را جدی کرده و به مرحله نزدیک به توافق رسانده است.

انتهای پیام/

نظر شما