شناسهٔ خبر: 52775552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استقبال از نوروز ۱۴۰۱ با کاشت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع گل

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: شهر شیراز با کاشت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع گل به استقبال بهار می‌رود.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - روح الله مظفری گفت: تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار مترمربع گل همچون بنفشه، میمون، شب بو، قرنفل، آنمون، همیشه بهار و مینا چمنی در راستای استقبال از نوروز و زیبا سازی محیط شهری کاشته شده و تا فرا رسیدن سال نو بیش از ۲۰۰هزار مترمربع انواع گل فصلی توسط سازمان و با همکاری مناطق یازده گانه شهرداری شیراز کاشته می‌شود.

او گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به منظور اجرای فرش گل و المان‌های سبز نوروزی در اماکن گردشگری و فرهنگی ۴۰۰ هزار گل گلدانی از قبیل شب بو، میمون و اطلسی تهیه کرده که بزودی در محل‌های مورد نظر اجرا و نصب می‌شود تا با فرا رسیدن بهار زیبایی‌های شهرمان را بیش‌تر از پیش کنیم.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: به منظور ارتقاء کیفیت معابر و افزایش سرانه فضای سبز در سال جاری تا کنون بیش از ۳۰ هزار اصله درخت شامل نارنج، سرو ناز، زیتون تلخ، سرو نقره ای، زبان گنجشک و ۳۲ هزار درختچه از قبیل توری، ژونی پروس، پیروکانتا، کاج توپی، به ژاپنی و یاس، ۴۰ هزار مترمربع گیاهان پوششی که عمدتا از گونه‌های زرشک، برگ نو، رزماری، لاوان، پیچ امین الدوله، پیچ تلگرافی، لش انگشتی و یاس زرد و ۲۱ هزار متر مربع انواع رز در شهر شیراز کاشته شده است.

به گفته او نصب بیش از ۴۰ المان سبز نوروزی در سطح شهر شیراز در دستور کار سازمان قرار دارد که امیدواریم این اقدام با رضایت شهروندان و مسافران نوروزی همراه باشد.

مظفری گفت: گلکاری‌های نوروزی با هدف زیباسازی و طراوت محیط شهری وایجاد شور نشاط بین شهروندان ومسافرین نوروزی با طراحی جدید در بولوارها، میادین و بوستان‌های شهر شیراز و همکاری مناطق یازده گانه شهرداری اجرا شده.

او از شهروندان تقاضا کرد با توجه به فواید فضای سبز و اثربخشی المان‌های حجمی در زیبایی سیمای شهری و تاثیرات مثبتی که گل‌ها و گیاهان در روحیه دارند، در حفظ و نگهداری آن‌ها کوشا و با شهرداری همکاری کنند.

انتهای پیام/. 

نظر شما