شناسهٔ خبر: 52724919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

عباس مقتدایی:

غربی‌ها از منفعت‌طلبی یکجانبه دست بردارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر غربی‌ها فقط دنبال منفعت برای خودشان باشند و منافع ملی ایران را در نظر نگیرند، به توافق نخواهیم رسید.

صاحب‌خبر -

عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره روند مذاکرات وین ، اظهار داشت: عزم جمهوری اسلامی ایران هم در سطح حقوقی و هم سیاسی بر آن است که در مذاکرات به نتیجه برسیم و هم منافع ملت ایران در سطح مطلوب مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: اروپایی‌ها باید تکلیف خودشان را در جریان مذاکرات مشخص کنند و تصمیم سیاسی مورد نیاز را بگیرند. آن‌ها باید بدانند که اگر همچنان بر طبل اقدامات یکجانبه و صرفاً دریافت منفعت برای خودشان بکوبند و حاضر نباشند منافع ملی ایران را در نظر بگیرند، به توافق نخواهیم رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر غربی‌ها به سرعت تصمیم بگیرند، می‌توانیم به مجموعه نتایجی برسیم. لغو کامل تحریم‌ها، راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و اخذ تضمین‌های لازم از غربی‌ها برای ما بسیار مهم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تمام مسئولیت‌های خودش را در سطح بین‌المللی انجام داده و آنچه در ادامه راه تعیین کننده است، این است که غربی‌ها مسئولیت خودشان را که بارها تضمین داده‌اند، به نحو شایسته بر عهده گیرند و انجام دهند.

مقتدایی درباره عملکرد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دوره‌های جدید مذاکراتی که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم انجام شده است، تیم مذاکره کننده کشورمان و به ویژه مذاکره کننده ارشد کشورمان یعنی علی باقری بسیار حرفه‌ای ظاهر شده‌اند.

غربی‌ها از منفعت‌طلبی یکجانبه دست بردارند

وی متذکر شد: گزارش‌های دوره‌ای مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به صحن مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که حساسیت‌های لازم برای رعایت خطوط قرمز و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران وجود دارد و در مذاکرات به هیچ وجه از خطوط قرمز خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد. تیم مذاکره‌کننده ایران کار خودشان را به خوبی بلدند.

 

نظر شما