شناسهٔ خبر: 52687781 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سه حمایت آبی و یک سکوت قرمز!

انتخاب میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال حمایت آبی ها را به دنبال داشته اما پرسپولیسی ها فعلا سکوت اختیار کرده اند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ هفته ای که گذشت یکی از بی سابقه ترین اتفاق های مدیریتی در فوتبال رخ داد و برای نخستین بار رئیس فدراسیون با تصمیم هیات رئیسه برکنار شد. پس از عزل عزیزی خادم، میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد تا امور فدراسیون را تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی بر عهده بگیرد. هر چند که در مورد حضور او هم ابهاماتی وجود دارد. از جمله این که با توجه به این ماجدی کارمند اداره مخابرات است و شغل دولتی دارد نمی تواند همزمان در فدراسیون که ماهیت NGO دارد، مشغول به کار شود.

با توجه به سابقه ماجدی در استقلال همچنان که پیش بینی می شد، حضور او در فدراسیون با حمایت استقلالی های سابق و کنونی همراه شد. این در حالی بود که هنوز کسی از پرسپولیسی ها نسبت به این انتخاب واکنشی نشان نداده است.

در جمع استقلالی ها مربی سابق این تیم اولین کسی بود که از انتخاب ماجدی ابراز خرسندی کرد. امیر قلعه نویی، پیشکسوت استقلال که اکنون هدایت گل گهر را بر عهده دارد، درباره انتخاب ماجدی گفت: ماجدی چند حسن خوب دارد یکی اینکه خودش فوتبالیست سطح بالایی بوده و فکر می‌کنم در قهرمانی آسیا با ما بود. تحصیلات آکادمیک دارد و لایه زیرین مدیریت را تجربه کرده است کاری که در کشورهای بزرگ دنیا انجام می‌شود. میرشاد ماجدی در بیست سال گذشته در بدنه مدیریت بوده است. در کمیته جوانان، آموزش و در تایلند فعالیت‌های خوبی داشته و ورزشی و فوتبالی است و امیدوارم بتواند خدمت کند.

پاشازاده مدافع اسبق استقلال و تیم ملی نیز حضور ماجدی را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: .ماجدی را سالهای زیادی است که می‌شناسم و او به رغم جوانی، از تجربه بالایی در سطوح مختلف مدیریت فوتبال برخوردار است و تحصیلاتی کاملاً مرتبط با صندلی که روی آن نشسته دارد. وی بازیکن فوتبال بوده و مدارج مدیریتی را هم پله به پله طی کرده و از نظر من گزینه‌ای مناسب برای ریاست فوتبال ایران است. باید با او زمان داد و از او و برنامه‌هایش حمایت کرد. فوتبال ایران به امثال ماجدی که نیروهای تحصیل‌کرده، جوان و انرژیک و از خانواده فوتبال هستند برای اداره این فوتبال نیاز دارد.

مظلومی دیگر پیشکسوت استقلال نیز با حمایت از ماجدی گفت: برای میرشاد ماجدی آرزوی موفقیت می‌کنم. هم مدیر خوبی است و هم برخلاف صحبت‌ها فکر می‌کنم اصلا به رنگ‌ها توجهی ندارد و همان‌طور که خودش گفت، رنگ او رنگ پرچم ایران است.

اما فعلا هیچ یک از پرسپولیسی ها درباره انتخاب ماجدی اظهارنظری نکرده اند و سکوت تنها موضع آنها بوده است. این مساله می تواند چند دلیل داشته باشد. اولین دلیل احتمالی این است که آنها امیدوارند ماجدی مطابق شعاری که داده سلایق رنگی را کنار بگذارد و موضع گیری بی طرفانه ای هم درباره مسائل فوتبال و هم درباره انتخاب نفرات در تیم مدیریتی داشته باشد. به عبارت دیگر سکوت قرمزها احتمالا جنبه مصلحتی دارد و آنها منتظر اتفاق های آینده اند تا ماجدی به اصطلاح جری نشود و شمشیر را از رو نبندد! اتفاقی که در گذشته یک بار رخ داد و ماجدی در کمیته جوانان علیه مهدوی کیا و حضور او در تیم های پایه موضع سفت و سختی گرفت.

دلیل دوم نارضایتی از رئیس قبلی فدراسیون است. عزیزی خادم با حمایت افرادی نظیر خطیر و با کنار زدن یک پرسپولیسی یعنی علی کریمی رئیس فدراسیون شد و در ادامه مورد حمایت شخصی مانند آجرلو نیز قرار گرفت. پرسپولیسی ها احتمالا به این می اندیشند که ماجدی هر چه باشد نمی تواند عملکرد بدتری از رئیس قبلی داشته باشد.

دلیل سوم هم احتمالا به مشخص نبودن آینده ماجدی بر می گردد. علاوه بر این که احتمال دارد به دلیل داشتن شغل دولتی از حضورش در فدراسیون فوتبال ممانعت شود، مساله بعدی فاصله اندک باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات است. اگر پرسپولیسی ها گزینه مطرحی را برای انتخابات آتی رو کنند و یا حداقل از یک چهره بی طرف به زعم خودشان حمایت کنند می توانند امیدوار باشند دوره حضور ماجدی در فدراسیون چند ماه بیشتر طول نکشد.

 

 

 

نظر شما