شناسهٔ خبر: 52643528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با اعلام وضعیت قرمز در استان

مدارس ۱۳شهرستان غیرحضوری برگزار می‌شود

خبرگزاری صداوسیما

مدارس در شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری و در فضای شاد برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمانشاه، روابط عمومی آ موزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی اعضای ستاد پیشگیری، مقابله با کرونا و گزارش‌های میدانی از افزایش مراجعه به مراکز درمانی و در راستای کنترل پیک ششم که با شدت بالای سرایت سویه اُمیکرون همراه است.

وضعیت فعالیت آموزشی مدارس استان از روز شنبه ۳۰بهمن۱۴۰۰ تا پایان هفته به شرح زیر اعلام می‌گردد:
 
در وضعیت قرمز و نارنجی، کلاس‌های درس دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری و کلاس‌های درس تمامی مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی به مدت یک هفته غیرحضوری و در بستر فضای مجازی "شبکه شاد" خواهد بود.

در وضعیت *زرد* با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی متوازن در مدارس با تراکم بالا، آموزش دانش آموزان به صورت *حضوری* می‌باشد، در صورتی که در مدارسی دانش آموزان در بیش از یک کلاس با علائم کرونا وجود داشته باشند با تشخیص و پیشنهاد شورای مدرسه و تایید اداره شهرستان، آموزش آنها می‌تواند به صورت غیرحضوری در بستر شاد به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

در این اطلاعیه آمده است:
کلاس‌های کارگاهی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزارخواهد شد. همچنین دانش آموزان مبتلا می‌تواند در فضای مجازی حضور داشته باشد.

حضور عوامل اجرایی به منظور نظارت بر امر آموزش غیرحضوری در ایام مذکور، جهت پاسخگویی به دانش آموزان، اولیای و ارباب رجوع محترم در روز‌های هفته در مدارس الزامی است.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 

رنگ بندی شهرستانها از ۲۹بهمن به این شرح است:

شهرستانهای
کرمانشاه
اسلام آباد غرب
کنگاور
گیلانغرب
سنقر
روانسر
هرسین
سرپل ذهاب
پاوه
جوانرود
صحنه
قصر شیرین
ثلاث باباجانی
در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و فقط شهرستان دالاهو در وضعیت زرد است.

نظر شما