شناسهٔ خبر: 52502358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح چند طرح به مناسبت دهه فجر در خراسان رضوی

در نهمین روز از دهه فجر چند طرح در شهرستان‌های خراسان رضوی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

افتتاح ۲طرح عمرانی در بخش مرکزی تربت‌حیدریه افتتاح چند طرح به مناسبت دهه فجر در خراسان رضوی
۲طرح عمرانی در بخش مرکزی تربت‌حیدریه با هزینه ۱۰۱میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، یکی از این طرح‌ها زمین چمن مصنوعی روستای منظر با اعتبار ۶میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال است که چهارمیلیارد و ۵۰۰میلیون ریال آن از محل اعتبار دولتی و مابقی از اعتبار خودیاری خیران تامین شده است.

همچنین مرحله نخست طرح تامین روشنایی جاده ورودی شهر تربت‌حیدریه از سمت مشهد به طول ۳۷۰۰متر و با اعتبار ۳۰میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره برق تربت حیدریه در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: ادامه این طرح در مرحله دوم به طول ۳۵۰۰متر و نیز ورودی از سمت جاده زاوه به طول یک کیلومتر در دست اقدام است.

محمد روحی افزود: مجموع طول این طرح، هشت هزار و ۲۰۰متر و اعتبار آن ۶۵میلیارد ریال است که طبق برنامه زمان بندی ظرف سه ماه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح پاسگاه انتظامی شهرک صنعتی کاویان فریمان

همزمان با دهه فجر، پاسگاه انتظامی شهرک صنعتی کاویان فریمان افتتاح شد.

مدیر شهرک صنعتی کاویان در این باره گفت: با توافقی که با فرمانده انتظامی استان و فریمان انجام شد و به منظور برقراری امنیت بهتر و بیشتر در این شهرک و محدوده اطراف آن، پاسگاه انتظامی در محل ورودی شهرک کاویان افتتاح شد.

دکتر وحید تعقیبی افزود: پاسگاه انتظامی سنگ بست فریمان در این پاسگاه ادغام شده است؛ لذا در آینده شاهد ارائه خدمات بهتر و قوی تری به نسبت گذشته خواهیم بود.

افتتاح دومین اقامتگاه بوم گردی روستای فروتقه شهرستان کاشمر

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر گفت: هم‌زمان با دهه فجر اقامتگاه بوم‌گردی «گلک بانو» در روستای فروتقه این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

رضا یوسفی افزود: اقامتگاه بوم گردی گلک بانو، خانه‌ای قدیمی روستایی بوده که با سرمایه‌گذاری مالک به اقامتگاه تبدیل شده و از اداره‌کل‎ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده است.

وی ادامه داد: این اقامتگاه بوم‌گردی با بیش از ۸۰سال قدمت، ۵۰۰مترمربع مساحت و زیربنای ۱۲۰مترمربع، دارای مطبخ، خانه کُندی و ۶ اتاق برای پذیرایی از مهمانان است که قدمتی بالای ۸۰سال دارد و در معماری آن هم سقف چوبی و هم سقف گنبدی مشاهده می‌شود.

این خانه در گذشته به عنوان مکتب‌خانه روستا استفاده می‌شده است.

روستای فروتقه یکی از روستا‌های بخش مرکزی کاشمر است که یخدان گلی، حمام قدیمی، آب‌انبار و قنات از جمله آثار تاریخی این روستای کهن است.

افتتاح واحد‌های اقامتی دهکده چوبین نیشابور

واحد‌های اقامتی دهکده چوبین نیشابورهم‌زمان با دهه فجر با حضور مسئولان استانی و شهرستان نیشابور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیشابور گفت: عملیات احداث واحد‌های اقامتی در دهکده چوبین شامل ۸سوئیت و اتاق، هر کدام با زیربنای ۷۵مترمربع از دوسال قبل آغاز شد و برای احداث این مجموعه اقامتی سرمایه‌گذار بخش خصوصی حدود ۱۲میلیارد ریال هزینه کرده است.

محمداسماعیل اعتمادی افزود: مجموعه گردشگری دهکده چوبین که با نام مسجدچوبی هم در بین گردشگران شهرت یافته است در سال۷۹ توسط شادروان مهندس حمید مجتهدی ایجاد شد و پس از فوت او، این مجموعه ۱۰هکتاری گردشگری توسط خانواده‌اش مدیریت می‌شود.

او گفت: این مجموعه زیبا در فاصله حدود ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی شهر نیشابور و در کنار روستای محمدآباد‌ آقازاده قرار دارد و تمامی عناصر و فضا‌های معماری آن از قبیل مسجد، کتابخانه، غرفه‌های صنایع دستی، رستوران، خانه سه طبقه محل سکونت مالکان و ... همگی از چوب ساخته شده‎ اند و در برابر زلزله‌های تا ۸ریشتر مقاوم هستند.

بهره برداری از نهمین اقامتگاه بومگردی شهرستان نیشابور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیشابور گفت: اقامتگاه بومگردی بابارحیم به‌عنوان نهمیمن اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان، در روستای حصار بوژان نیشابور افتتاح شد.

محمداسماعیل اعتمادی اظهار کرد: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۲۰۰مترمربع و زیربنای ۱۲۰مترمربع در ۲طبقه و با معماری سنتی احداث شده است.

وی ادامه داد: اقامتگاه بوم‌گردی بابارحیم که توسط خانواده صباحتی ایجاد شده، دارای ۶ اتاق و مطبخ و سایر فضا‌های مورد نیاز است و برای ایجاد آن مبلغ ۸میلیارد ریال توسط سرمایه گذار هزینه و مبلغ ۵میلیارد ریال نیز تسهیلات دولتی از محل صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

روستای بوژان از توابع بخش مرکزی شهرستان نیشابور، در ۱۳کیلومتری شمال شرقی نیشابور و ۱۲۰کیلومتری مشهد قرار گرفته است.

افتتاح چند طرح شهرداری شهرآباد 
با حضور نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مردم و مسئولان محلی ساختمان شورای اسلامی شهر آباد به بهره برداری رسید
 شهردار شهراباد در آیین افتتاحیه ساختمان گفت: ساختمان شورای اسلامی در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۸ میلیارد ریالی ساخته شده است.

علی نجفی از افتتاح بیش از ۵۰۰۰ متر مربع توسعه معابر شهر شهرآباد با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد وگفت : تجهیز شهرداری به یک دستگاه لودر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که در ایام دهه فجر به بهره برداری رسید.

آغاز عملیات ساخت دو طرح در شهر آباد بردسکن

شهردار شهرآباد همچنین در مراسم آغاز عملیات ساخت بوستان مالیات شهر آباد بردسکن گفت: این بوستان با مشارکت اداره کل دارایی خراسان رضوی شهرستان بردسکن در زمینی به مساحت سه هکتار و اعتباری بالغ بر سی میلیارد ریال ساخته می شود.
 همچنین در این مراسم عملیات ساخت مجتمع فرهنگی اداری و هنری شهرداری شهر آباد در زمینی به وسعت ۹ هزار مترمربع اعتبار پیش بینی شده ۱۲۰ میلیارد ریال آغازشد.

بهره برداری از دستگاه‌های آب شیرین کن شهرجدید بینالود
با حضور مدیر آب و فاضلاب مشهد بهره‌برداری از دستگاه‌های آب شیرین کن شهر جدید بینالود آغاز شد.
مدیر آب و فاضلاب مشهد مقدس دراین مراسم گفت: بااجرای این طرح ۱۶ روستا با جمعیت ۱۴ هزار نفر با حفر۶ حلقه چاه از آب شرب سالم بهره مند می‌شوند.
اسماعیلیان افزود: ساخت دو مخزن با مجموع ظرفیت هزار مترمکعب، خط انتقال هزار و ۳۵۰متر، اصلاح و توسعه شبکه به طول۱۳ کیلومتر با مجموع اعتبار هزینه شده ۷ میلیارد تومان برای این طرح انجام شده است.
وی گفت: ۴ایستگاه آب همراه با دستگاه عابر آب برای این طرح در شهر جدید بینالود ساخته شده است.

افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در شهرک صنعتی کاخک 
 یک کارخانه تولید خوراک دام با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۰ تن کنسانتره با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرک صنعتی شهر کاخک به بهره برداری رسید.
با افتتاح این واحد تولیدی که برای احداث آن ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است، برای ۲۳ نفر ایجاد اشتغال شده است.
همزمان با این طرح ، ۲ طرح لایروبی و مرمت قنوات در روستا‌های دیسفان و استاد، انتقال آب، گلخانه سه هزار متر مربعی و آبیاری تحت فشار نیز با حضور استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

بهره برداری و آغاز عملیات طرح‌های بهزیستی مه ولات در دهه فجر
رئیس اداره بهزیستی مه ولات در مراسم آغاز ساخت مرکز فرزندان شبه خانواده هاشمیه گفت: مرحله اول طرح مرکز فرزندان شبه خانواده هاشمیه با هزینه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مساحت ۵۰۰ متر مربع در ساختمان دوطبقه آغاز شد.
سعیده رحمتی افزود: همچنین عملیات ساخت مرکز نگهداری کودکان خضرا و ۵ واحد مسکن معلولین به اعتبار حدود ۳۴۰ میلیون تومان آغاز شد و کارگاه خیاطی در روستای مهنه با اهدای مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به صورت وام اشتغال به بهره برداری رسید.

بهره برداری از طرح های  خدماتی و بهداشتی در بردسکن
در گرامی داشت دهه مبارک فجرچند طرح خدماتی و بهداشتی در شهرستان بردسکن به بهره برداری رسید.
این طرح ها شامل بوستان خطی مالیات درمسکن مهر، مرکز مشاوره تربیتی تحصیلی، ساختمان و دستگاه سی تی اسکن، دو واحد پانسیون پزشکان، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان ،تاسیسات زیر بنایی ،دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان ولی عصر، مرکز مشاوره تخصصی بنیان مهر ،و کمپ ترک اعتیادو کمپ اقامتی میان مدت طلوع زندگی که برای بهره برای از این طرح ها در مجموع بیش از ۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است .

بهره برداری از پارک روستای اقر فریمان
اولین پارک بازی روستای اقر بخش مرکزی فریمان با حضور امام جمعه، معاون فرماندار و مسولان ادارات فریمان به بهره برداری رسید.

 برای ساخت این پارک ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دهیاری‌های بخش مرکزی هزینه شده است.

نظر شما