شناسهٔ خبر: 52500421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

افزایش ۶۹ درصدی بستری بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در خراسان رضوی ۶۹ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد پهلوان با بیان اینکه بیشترین تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان، متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۸۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۷۶۱ نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی با بیان اینکه روند بستری بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در استان خراسان افزایشی است خاطرنشان کرد: طی یک روز گذشته ۳۳۷بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۶۸ نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران بدحال مبتلا و یا مشکوک به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه را ۲۵۲ بیمار عنوان کرد و گفت: ۱۶۹ بیمار از این تعداد، در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت هستند.

پهلوان با بیان اینکه در یک روز گذشته یک هزار ۲۷۲بیمار سرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها و یک هزار و ۸۰۱ نفر نیز به مراکز خدمات جامع سلامت تحت منتخب در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه داشتند اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، نتیجه تست حدود ۵۰ درصد از بیماران سرپایی مثبت اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه قدرت سرایت پذیری ویروس امیکرون بسیار بالاست و تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان در معرض ابتلا قرار دارند؛ از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، انجام واکسیناسیون کامل و استفاده از ماسک از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

نظر شما