شناسهٔ خبر: 52462692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

خانواده طلاب غیر ایرانی سفیران انقلاب اسلامی در دنیا هستند

معاون امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه همسران طلاب به عنوان مبلغه و یارفرهنگی در کنار آنها فعالیت می کنند ،گفت: خانواده های طلاب غیر ایرانی به عنوان سفیران انقلاب اسلامی و مکتب تشییع در سراسر جهان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، حجت الاسلام سید حمید فقیهی ظهر امروز در کنفرانس خبری چهاردهمین  جشنواره قرآن و حدیث خانواده های طلاب المصطفی با اشاره به اینکه طلاب الگو و پیشگامان سبک زندگی اسلامی هستند، اظهار داشت: اگر خانواده طلاب را به عنوان حلقه اول این مسئله در نظر بگیریم باید گفت که زندگی و سبک زندگی طلبه و خانواده او برای جامعه بسیار مهم است.
وی ادامه داد: سبک و نوع زندگی یک طلبه و خانواده او به نوعی در جامعه زیرذره بین است پس اگر زندگی او مناسب باشد حتما می تواند الگو قرار بگیرد و در جامعه منتقل شود.
معاون امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بااشاره به اینکه طلاب خارجی از جوامع هدف بسیار مهم ما هستند، گفت: خانواده های طلاب غیر ایرانی به عنوان سفیران انقلاب اسلامی و مکتب تشییع در سراسر جهان هستند.
وی خاطرنشان کرد:هر چند همسر یک طلبه، طلبه نیست اما می تواند به عنوان یک مبلغه و یار فرهنگی در کنار طلاب فعالیت کنند.
حجت الاسلام فقیهی با اشاره به اینکه در این جشنواره 22هزار طلبه شرکت کرده اند عنوان کرد: این جشنواره قرآنی در مرکز خدمات بین طلاب مرد و زن، شیعه و سنی، ایرانی و غیر ایرانی برگزار شد که برگزاری قسمت بین الملل آن را جامعه المصطفی برعهده گرفت.
وی تصریح کرد: در سال آینده هم این همکاری بین خدمات حوزه و المصطفی با هدف تقویت و رونق فعالیت های فرهنگی برای طلاب وخانواده های آنها انجام خواهد شد.
معاون امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تاکید کرد: فراخوان جشنواره قرآنی سال آینده هم در ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.



انتهای پیام/

نظر شما