شناسهٔ خبر: 52444833 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحلیل‌گر صهیونیست:

تهدید‌های مکرر اسرائیل به منظور حمله به ایران، فاجعه‌بار است

تحلیل‌گر رژیم صهیونیستی درخصوص تهدید‌های توخالی این رژیم مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران هشدار داد و این تهدید‌ها را فاجعه‌بار خواند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - یک محقق و تحلیل‌گر مشهور صهیونیست نسبت به توهمات رژیم صهیونیستی که بار‌ها اعلام کرده بود قصد حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را دارد، واکنش نشان داد و آن را نسخه‌ای فاجعه‌بار خواند.

براساس گزارش القدس العربی «آلون بن مایر» استاد علوم سیاسی در دانشگاه تل‌آویو در سخنرانی جدید خود اعلام کرد صرف نظر از موفقیت یا شکست در دستیابی به توافق جدید با ایران، اسرائیل نباید به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند و باید برای توسعه استراتژی مشترک با آمریکا همکاری نزدیک داشته باشد.

او صراحتا در خصوص تهدید‌های مکرر رژیم صهیونیستی گفت: تهدید‌های مکرر اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بدون توجه به نتیجه مذاکرات در وین بین ۴+۱ و ایران یک فاجعه است.

بن مایر ادعای «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این رژیم حتی در صورت حاصل شدن توافق ۴+۱ با ایران به آن پایبند نخواهد بود را اشتباه خواند چراکه این رژیم طرفی از مذاکره نیست. در عوض به بنت پیشنهاد کرد برای مهار قدرت هسته‌ای ایران باید روابط نزدیک‌تری با آمریکا برقرار کند.

بن مایر به بنت و «یائیر لاپید» وزیر خارجه فعلی و نخست‌وزیر آینده رژیم صهیونیستی هشدار داد اشتباه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین این رژیم را تکرار نکرده و آمریکا را متقاعد به خروج از برجام نکنند، زیرا زمانی که نتانیاهو «دونالد ترامپ» را مجبور به خروج از برجام کرد ایران در صنعت هسته‌ای خود پیشرفت کرده و درصد غنی‌سازی اورانیومش را به ۶۰ درصد رساند.

این تحلیل‌گر صهیونیست سیاست‌های رژیم صهیونیستی را اشتباه دانست و تایید کرد که تهدید‌های مکرر رژیم صهیونیستی نابخردانه است و اقدامی جز دادن زمان کافی به ایران برای آماده شدن برای هر شرایط اضطراری نیست. بن مایر همچنین به سخنان «دیوید بارنیا» رئیس موساد اشاره کرده و گفت: «از نظر من ایران نه درسال آینده و نه در هیچ زمان دیگری سلاح هسته‌ای نخواهد ساخت.»

از نظر این تحلیل‌گر در مقابل پس از تهدید‌های رژیم صهیونیستی ایران سیستم پدافند هوایی در اطراف تاسیسات هسته‌ای خود را به روزرسانی کرده و توسعه قابلیت‌های تهاجمی است که در صورت چنین حمله‌ای ممکن است بهای سنگینی را برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

بن مایر درخصوص عواقب حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران نیز گفت: «با حمله نظامی، اسرائیل در واقع می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را برای دو تا سه سال به عقب بازگرداند، اما مشخص است هرگونه حمله، تهران را مجبور خواهد کرد تا پاسخ مستقیم به اسرائیل بدهد و موشک‌های بالستیک دوربرد خود را که به شهر‌های اسرائیل نیز می‌رسند را پرتاب می‌کند که باعث تخریب گسترده و تلفات هزاران نفر می‌شود.»

او به توان موشکی حزب‌الله لبنان نیز اشاره کرده و اعلام کرد تنها حزب‌الله ۱۵۰ هزار موشک دارد که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به ایران این جنبش نیز وارد نبرد نظامی شده و موشک‌های خود را به سمت اراضی اشغالی می‌فرستد که گنبد آهنین نمی‌تواند همه آن‌ها را رهگیری کرد.

تحلیل‌گر صهیونیست حتی ادعا کرد زمانی که با مقامات کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز درخصوص برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده همه آنان تایید کرده بودند که قصدی برای حمله نظامی ندارند و می‌خواهد زیر سایه آمریکا برنامه هسته‌ای تهران را مهار کنند.

از سویی دیگر آلون بن مایر تایید کرد که درصورتی که رژیم صهیونیستی بدون هماهنگی و رضایت آمریکا به ایران حمله نظامی کند روابط این دو به شدت ضربه خورده و دچار شکافی عمیق خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما