شناسهٔ خبر: 52382812 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

والدین تانوس چه کسانی هستند؟

و چرا تایتان دیوانه آن‌ها را کشت؟ / CBR

صاحب‌خبر -

بر خلاف پافشاری مداوم اترنال‌هایِ (جاودانگان) دنیای سینمایی مارول اما آن‌ها جزو مسئولان اقدامات تانوس محسوب می‌شوند. در کمیک‌ها، تانوس از نسل اترنالز (Eternal) محسوب می‌شود. والدین تانوس اترنال‌هایی با نام‌های عالاریس (A’Lars) و سوی سان (Sui-San) هستند.

فعالیت‌های والدین تانوس نقشی مستقیم در تبدیل پسرشان به یکی از مرگبارترین تهدیدات هستی داشته است. رفتار عالاریس و سو سان به اندازه ریشه مشترک اترنالز و دیوینت‌ها (Deviant) روی تبدیل تانوس به هیولایی به شکل یک تایتان دیوانه تأثیرگذار بود.

اما چرا تانوس این مسیر را پیش گرفت و والدین او واقعاً چه کسانی بودند؟ این پرسش‌هایی است که در این مطلب به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

والدین تانوس چه کسانی بودند؟

تانوس نوزاد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) تانوس نوزاد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) تانوس نوزاد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

عالاریس در خانواده حکم‌فرمایِ جاودانگانِ باستانی آن هم در هنگام یک جنگ داخلی در این نژاد به دنیا آمده بود. او که از چنین درگیری و کشمکشی به شدت بیذار بود، تاج و تخت را به برادرش، زوراس (Zuras) سپرد و خودش به قمر تایتان رفت.

این تایتان با انتخاب لقب «مرشد» (Mentor)، دانش علمی تحسین برانگیزش را وقف بهبود هستی کرد. در همین دوران بود که او با سوی سان ملاقات کرد. سوی سان یکی از آخرین بازمانده جاودانگان جنگ طلبی بود که پدرش پس از جنگ او را از زمین مطرود کرد.

این دو به کمک هم قمر بی‌حاصل تایتان را تبدیل به بهشتی باشکوه و پر از زندگی کرده و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، یک نسل جدید از اترنالز را در این محل مستقر کردند. در طی فعالیت‌هایشان، عالاریس و سوی سان به شدت به هم علاقه‌مند شدند و تصمیم گرفتن خانواده خودشان را تشکیل دهند.

تشکیل خانواده آن‌ها باعث به دنیا آمدن پسران دوقلویی شد. اروس (Eros) با ظاهری عادی و تانوسی که به شدت تغییر ظاهر یافته بود. در نهایت مشخص شد که جهش‌یافتگی فیزیکی تانوس مربوط به ریشه‌های مشترک دیوینت‌ها و جاودانگان است که در دی‌ان‌ای اترنالز باقی مانده بود.

در حالی که عالاریس با ظاهر غیرعادی تانوس با آرامش برخورد کرد اما سوی سان فقط با نگاه به پسرش به مرز جنون کشیده شد. با باور این که این بچه باعث خرابی هستی می‌شود، سوی سان چند لحظه پس از تولد تانوس سعی کرد تا او را بکشد. با این که عالاریس نهایت سعیش را کرد تا در غیبت سوی سانی که بستری شده بود، برای فرزندانش دوران رشد رضایت بخش و شادی فراهم کند اما درک تانوس از زندگی برای همیشه به خاطر اتفاق لحظه تولدش تغییر کرد.

خرید دستکش ابدیت

چرا تانوس والدین خود را کشت؟

تلاش والدین تانوس برای کشتن او در هنگام تولدش تلاش والدین تانوس برای کشتن او در هنگام تولدش

سوی سان در نهایت به تانوس ملحق شد. با این وجود اما ذات رابطه‌اش با پسرش و این که در نهایت چه اتفاقی برای او افتاد، در بازگویی‌های متعدد داستان پیش‌زمینه تانوس متفاوت است. در اکثر نسخه‌ها، سوی سان رابطه سردی با تانوس داشت اما در برخی از نسخه‌ها او سعی می‌کرد تا با رفتار بهتر با پسرش، اشتباهش را جبران کند.

با تمام این اوصاف اما تانوس مادرش را در تمام روایت‌ها کشت. یا غیرمستقیم در هنگام حمله به تایتان یا شخصاً با کالبدشکافی مادرش در حالی که زنده بود تا درک کند که چرا از بقیه این قدر متفاوت است.

با برخورد با شرارت غیرقابل انکار تانوس، عالاریس بقیه عمرش را صرف تضعیف کردن فعالیت‌های شرورانه پسرش کرد. او با مهارت‌هایش به عنوان یک دانشمند به قهرمانان زیادی در مبارزه‌شان علیه تایتان دیوانه کمک کرده. عالاریس همچنین پشتیبان شخصیت‌هایی مثل درک د دسترویر (Drax the Destroyer)، سیلور سرفر (Silver Surfer) و کاپیتان مار ول (Captain Mar-Vell) نیز بوده است.

در نهایت عالاریس وقتی به پایان کار رسید که پسرش برای درخواست کمک به خاطر یک بیماری کشنده به سراغش رفت. پس از توضیح این که ساخت یک درمان در زمان کمی که تانوس دارد غیرممکن است، پدر تانوس حتی مشخص می‌کند که اگر ممکن بود نیز دست به چنین کاری نمی‌زد. پاسخ تایتان دیوانه به این حرف به یک اندازه خشن و شخصی بود.

خطر اسپویل

بخش بعدی این مطلب قسمت‌هایی از فیلم Eternals‌ را لو می‌دهد. اگر دوست ندارید این اتفاق بیفتد، از مطالعه ادامه مقاله صرف نظر کنید.

خرید مجسمه نیم تنه تانوس

ارتباط تانوس با اترنالز و دیوینت‌ها در دنیای سینمایی مارول

ایفای نقش اروس، برادر تانوس، توسط هری استایلز در دنیای سینمایی مارول ایفای نقش اروس، برادر تانوس، توسط هری استایلز در دنیای سینمایی مارول ایفای نقش اروس، برادر تانوس، توسط هری استایلز در دنیای سینمایی مارول

با این که والدین تانوس در دنیای سینمایی مارول محدود به یک اشاره رد اسکال (Red Skull) بود اما فیلم Eternals پنجره‌ای برای حضور یک یا هر دو والدین تانوس باز می‌گذارد. در دنیای سینمایی مارول ارتباط بین تانوس و جاودانگان برقرار شده است. اشارات ریزی نیز به ارتباط تانوس با دیوینت‌ها وجود دارد. در هر صورت، ظاهر تانوس به کرو (Kro)، رهبر انسان‌گونه دیوینت‌ها، شبیه است.

با توجه به این که دیوینت‌ها به طور ذاتی به نابودی روی می‌آورند، می‌توان از این طریق تفکرات تایتان دیوانه و این نژاد را به هم ارتباط داد. شاید این یک ارتباط شاعرانه باشد که سلستیال‌ها (Celestial) به عنوان خالقان اترنالز و دیوینت‌ها، و حتی کهکشان دنیای سینمایی مارول، در نهایت با تانوس موجودی را به وجود آوردند که نزدیک بود با یک بشکن کل هستی را نابود کند.

بیش‌تر در مورد اترنالز، دیوینت‌ها، سلستیال‌ها و تانوس مطالعه کنید

  • ۵ ویژگی خاص بدن تانوس
  • انتظار دنباله فیلم Eternals را نداشته باشید
  • ویجیاتو سینما: نقد فیلم Eternals [تماشا کنید]
  • تاریخچه کلی جاودانگان، دیوینت‌ها و سلستیال‌ها
  • معرفی اریشم قاضی – سلستیالی که دستور به نابودی دنیاها می‌دهد

CBR

نظر شما