شناسهٔ خبر: 52351618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بنیاد برکت یک‌هزار شغل در مناطق سیل‌زده جنوب کرمان ایجاد می‌کند

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمان گفت: بنیاد برکت متعهد شده است که یک‌هزار شغل خرد و خانگی در مناطق سیل‌زده تا سقف ۵۰ میلیون تومان ایجاد کند‌.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حجت معین‌الدینی معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمان امروز در نشست خبری در زمینه خدمات‌رسانی به سیل زدگان جنوب استان اظهار کرد: در روز ۱۳ دی ماه با مطلع شدن از سیل در منوجان یک محموله غذایی، چادر و پتو را به منطقه اعزام کردیم و در روز ۱۴ دی‌ماه کاروان سلامت مستقر در گلزار شهدا را به مناطق منوجان اعزام کردیم و هر روز این کاروان در یک روستا به مردم خدمات درمانی ارائه می‌کرد.

وی گفت: ما در حال جمع‌آوری آمار خسارت‌های وارده به مردم بودیم که مجدد ۲۴ و ۲۸ دی ماه دو سیل دیگر در منوجان و دیگر شهرهای جنوبی و شرقی رخ داد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمان با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گروه جهادی زیر مجموعه خود ندارد، ادامه داد: ۱۸ گروه جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق سیل‌زده منوجان، ریگان، قلعه‌گنج، زهکلوت، رودبار جنوب و جیرفت حضور یافتند.

 حجت‌الاسلام معین‌الدینی بیان کرد: یکی از سیاست‌های ما این است که نیروهای بومی و محلی را درگیر کار کنیم.

وی با بیان اینکه در زمان سیل فقط یکی از آشپزخانه‌های ما روزانه ۷ تا ۸ هزار پرس غذا گرم پخت می‌کرد، ادامه داد: از دیگر کارهای انجام شده در مناطق سیل‌زده منوجان، تمیز کردن فضای داخل و خارج منزل و جمع‌آوری وسیله‌های مردم، شستن فرش‌ها با کارواش نیمه صنعتی که در اختیار گروه‌ها قرار دادیم، بود. 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمان تصریح کرد: از سوی ستاد اجرایی فرمان امام کشور تا‌کنون یک‌هزار رأس دام سبک و سنگین و ۵۰۰ سری لوازم منزل مانند یخچال، گاز، قالی ،دو عدد پتو، سرویس ظرف، ملامین و سرویس قابلمه تهیه شده و در اختیار ستاد استان قرار گرفته و ما منتظریم به منطقه یک آرامشی نسبی برگردد تا بتوانیم این اقلام را تحویل مردم آسیب دیده، دهیم.

 حجت‌الاسلام معین‌الدینی بیان کرد: چهار تیم تعمیرکار متخصص لوازم خانگی از استان یزد، کرج و شهرستان زرند مستقر کرده‌ایم و در حال تعمیر وسایل مردم‌ هستند همچنین دو تیم تخصصی تاسیساتی در منطقه سیل‌زده حضور دارند.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار قرص نان و ۲ هزار بسته معیشتی، یک‌هزار و ۸۰۰ پتو ، ۴۰ تخت چادر امدادی، ۶۰ عدد بخاری و پلاستیک برای سقف منازل توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مناطق جنوب و شرق استان توزیع شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: بنیاد برکت متعهد شده است که یک‌هزار شغل خرد و خانگی در مناطق سیل‌زده تا سقف ۵۰ میلیون تومان ایجاد کند‌.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق/س

نظر شما