شناسهٔ خبر: 52303190 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پهپاد‌های ترافیکی پلیس راهور چه می‌کنند؟

ايسنا

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آخرین وضعیت بکارگیری پهپاد‌ها در امور ترافیکی را تشریح کرد و از برنامه ریزی برای افزایش تعداد پهپاد‌های پلیس راهور خبر داد.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین: اوایل تابستان سال ۱۳۹۸ بود که نخستین خبر‌ها از ورود پهپاد به پلیس راهنمایی و رانندگی منتشر شد. پهپاد‌هایی که برای رصد و نظارت ترافیکی در محور‌های مواصلاتی و راه‌های کشور به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی آمده بودند و در مواردی نیز استفاده از آن دوباره در رسانه‌ها منتشر شد.

مدتی است که از این پهپاد‌ها که تحت یگان پهپادی فعالیت دارند، خبری نیست. موضوعی که از سردار سیدکمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مورد پرسش قرار گرفت. هادیانفر در گفتگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت یگان پهپادی در پلیس راهور گفت: یگان پهپادی ما در پلیس راهور فعال است و در محور‌هایی مانند خراسان، خوزستان و ... که مشکلی بابت ایمنی پرواز در آن‌ها وجود ندارد، فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: البته عمده کارکرد این پهپاد‌ها در هنگام پیک سفرهاست، مثلا ما حتما در ایام نوروز از این پهپاد‌ها استفاده خواهیم کرد. یا در مورد اعزام اردو‌های راهیان نور ما حتما از ظرفیت نظارتی و کنترلی این پهپاد‌ها استفاده می‌کنیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور درباره برنامه پلیس برای افزایش تعداد پهپاد‌ها و حوزه فعالیت آن‌ها نیز به ایسنا گفت: اتفاقا طرح ما فراوانی پهپادی است و پیمانکار آن نیز در حال فعالیت است تا بتوانیم با استفاده از توان و دانش داخل کشور آن را تولید کنیم.

هادیانفر با تاکید برضرورت استفاده از دانش روز در این پهپاد‌ها اظهارکرد: من دنبال دوربین‌هایی هستم که بتواند بدون خطا او. سی. آر پلاک‌ها را بخواند و دنبال آن هستیم که با منابع داخلی و ظرفیت داخلی آن را فعال کنیم.

وی دباره اینکه آیا تا سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش پهپاد‌ها در کشور خواهیم بود یا خیر؟ اظهارکرد: یکسری موانع در انجام طرح‌های بزرگ و اساسی وجود دارد که امیدواریم این موانع برداشته شود و ما بتوانیم هرچه زودتر این پهپاد‌ها را فعال کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما