شناسهٔ خبر: 52278935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

سفر رئیس جمهوری اسرائیل به ابوظبی؛ تشکر «هرتزوگ» از بن زاید

صاحب‌خبر -

رئیس رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری در آستانه سفر به امارات، به تمجید از ولی‌عهد ابوظبی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی بعد از ترک فرودگاه تل‌آویو به مقصد ابوظبی، از محمد بن زاید به دلیل دعوت از او برای سفر به امارات تشکر کرد.

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی صبح روز یکشنبه (امروز) برای انجام سفری رسمی به امارات متحده عربی به فرودگاه بین‌المللی تل‌آویو رفت؛ سفری که به دعوت محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی انجام می‌شود.

این مقام رژیم اشغالگر قدس در پیامی توییتری نوشت: «هر روز نیست که کسی از امتیاز تاریخ سازی برخوردار باشد. اکنون با همسرم میشال برای یک سفر تاریخی به امارات متحده عربی پرواز می‌کنم که بیش از هر چیز نمادی از وعده صلح بین ملت‌ها است. من از شیخ محمد بن زایدبرای این دعوت سخاوتمندانه تشکر می‌کنم».

به گزارش شبکه «العربیه» دفتر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی درباره سفر او به امارات متحده عربی بیانیه صادر کرد. در بیانیه دفتر آمده که وی برای تقویت روابط تل‌آویو با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس با توجه به تنش‌ها در منطقه و تلاش قدرت‌های جهانی برای احیای توافق برجام عازم امارات می‌شود.

امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در تاریخ بیست و پنجم شهریور ماه 1399 در مراسمی در کاخ سفید با حضور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا توافق عادی سازی روابط را امضا کردند و به دنبال آن، ابوظبی و تل آویو در پایتخت‌های یکدیگر سفارت دایر کردند.

در آستانه سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به ابوظبی، اظهارات بی اساس مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران و مذاکرات در وین ادامه دارد. بر همین اساس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم بار دیگر اظهارات خود علیه مذاکرات در وین را تکرار کرد و گفت که تل‌آویو به هیچ‌گونه توافق جامعه بین‌الملل با ایران پایبند نخواهد بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین لفاظی‌های خود علیه ایران که در مصاحبه با روزنامه «جزوالم پست» گفت: «دکترین من...می‌خواهم آن‌ها [ایران و نائبان آن] را تضعیف کنم و به نیروهای آن‌ها در تمامی ابعاد ضربه بزنم. آن‌ها جایی در منطقه ما ندارند... من نمی‌خواهم ایران را در سوریه و مرز خود ببینم».

برچسب‌ها:

نظر شما