شناسهٔ خبر: 52255731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس بنیاد مسکن کشور:

۱۷۳۱ منزل تخریب شده میناب و رودان در سیل نیاز به نوسازی دارند

میناب - رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: در سیل اخیر استان هرمزگان، تعداد ۱۷۳۱ واحد مسکونی در شهرستانهای میناب و رودان تخریب شده که نیاز به نوسازی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نیکزاد صبح شنبه در حاشیه بازدید از روستاهای سیل زده شهرستانهای میناب، رودان و سیریک، اظهار کرد: در سیل اخیر استان هرمزگان، به تعداد ۱۷۳۱ واحد مسکونی از شهرستانهای میناب و رودان تخریب شده است که نیاز به نوسازی دارند و همچنین تعداد ۱۴۹۵ واحد منزل مسکونی هم به تعمیرات نیاز دارد.

نیکزاد با اشاره به اینکه، همه این منازل آسیب دیده توسط بنیاد مسکن هرمزگان شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده شده است، افزود: در همین راستا ما پیشنهاد خود را به دولت و ستاد حوادث کشور در قالب پرداخت تسهیلات و وام‌های بلاعوض ارائه داده‌ایم، و امیدواریم که در اولین جلسه دولت هم تسهیلات و هم وام‌های بلا عوض مربوط به بازسازی واحدها و منازل مسکونی به مردم مصوب و اعطا شود.

وی با بیان اینکه، ما در بحث بازسازی منازل مردم هیچ موقع منتظر و یا منوط به تصمیم و تصویب دولت نمانده‌ایم، تصریح کرد و افزود: از آنجایی که دولت نسبت به ساخت و بازسازی منازل و این موضوع عنایت ویژه ای داشته است، از این رو ما همیشه کار بازسازی را جلوتر آغاز کرده‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: از آنجایی که استان هرمزگان پیش از این در یکی دو ماه گذشته درگیر زلزله شده بود، و بنیاد مسکن استان هرمزگان موضوع بازسازی را در مناطق زلزله زده پیش می‌برد، و از طرفی از آنجایی که حجم خسارت در مناطق سیل زده هرمزگان زیاد بود، به همین منظور از بنیاد مسکن استان اصفهان در خواست کردیم که به عنوان ستاد معین در مناطق سیل زده حضور داشته باشد، و این ستاد با تمام توانشان در منطقه حضور پیدا می‌کنند که با همه امکانات و تجربیاتی که در اختیار دارند در مناطق سیل زده اقدامات مورد نیاز را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به تأمین مصالح مورد نیاز برای بازسازی منازل در مناطق سیل زده و زلزله زده افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مجموعه‌های مرتبط با بنیاد مسکن برای تأمین سیمان و میلگرد، رئیس بنیاد مستضعفان کشور تأمین سیمان رایگان را برای بازسازی متقبل کردند، که نسبت به تأمین مصالح ساختمانی برای منازل مذکور مشکلی نداریم.

رئیس بنیاد مسکن کشور، در ادامه به عدم اجرای طرح هادی در روستاهای هرمزگان اشاره‌ای کرد، و گفت: یکی از مسائلی که در روستاهای شهرستان رودان و میناب با آن مواجه شدیم اینکه اکثر روستاها طرح هادی آنها اجرا نشده است و همین هم باعث شده که هدایت آب‌های سطحی را در روستا با مشکل مواجه شود و با کوچک‌ترین بارندگی مردم با مشکلات بزرگی روبرو می‌شوند.

وی اضافه کرد: مقرر شد که از سرفصل عمران روستایی و همچنین پیشنهاد داده شده برای موضوع حوادث، اعتبارخوبی را برای اجرای طرح هادی روستاها در نظر گرفته شود که در کنار بازسازی واحدها آسیب دیده ناشی از سیل اجرای طرح هادی روستاها هم در برنامه قرار خواهد گرفت تا در بارندگی‌های آینده مردم با مشکل مواجه نشوند.

نظر شما