شناسهٔ خبر: 52255686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در نشست شورای اداری شهرستان سیاهکل؛

تاکید وزیر بهداشت بر رویکرد بومی گزینی در دانشگاه ها و تقویت نظام شبکه های بهداشت و درمان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده معین دولت، طی پانزدهمین سفر هیئت دولت در نشست شورای اداری شهرستان سیاهکل بر رویکرد بومی گزینی و تقویت نظام شبکه های بهداشت و درمان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا گیلان ،پیش از ظهر امروز نشست شورای اداری شهرستان سیاهکل با حضور دکتر بهرام عین اللهی – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر رسول فرخی- نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، مهندس رحمت حیدری نژاد – فرماندار شهرستان سیاهکل، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی کریمی – امام جمعه سیاهکل و دیگر اعضای شورای اداری این شهرستان در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد.

دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست با اشاره به پیشتازی گیلان در واکسیناسیون اظهار داشت: با همت و مشارکت همه جانبه، گیلان در زمینه واکسیناسیون از استان های پیشتاز در کشور است.

وی با بیان اینکه امروزه جنگی فراتر از دوران دفاع مقدس را شاهد هستیم، افزود: شگرد دشمن طراحی و اجرای جنگ های مختلف است تا ایران را از پا در آورد که یکی از این جنگ ها، تحریم های ظالمانه علیه ملت است، هر چند امروزه از گذشته قوی تر هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات شهرستان سیاهکل، گفت: مشکلات شهرستان سیاهکل به هیئت دولت منتقل و مورد پیگیری قرار می گیرد.

دکتر عین اللهی، گیلان را متمایز با استا ن های دیگر کشور دانست و خاطرنشان کرد: منابع و فرصت های طبیعی فراوانی در گیلان وجود دارد که باید از آنها بیشتر بهره گرفت.

وی به ظرفیت عظیم مردم در توسعه و آبادانی مناطق مختلف اشاره و تصریح کرد: مردم گیلان در اقدامات نیکوکارانه نیز پیشگام هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده ظرفیت توریسم سلامت در استان را حائز اهمیت خواند و اذعان داشت: این حوزه نیز در گیلان بسیار جای کار دارد و باید نگاه بیشتری به آن شود.

دکتر عین اللهی با اشاره به کمبود نیرو در برخی از مراکز درمانی و بیمارستانی، افزود: به جهت فاصله مراکز درمانی سیاهکل با مرکز استان، باید نحوه توزیع نیروی انسانی به درستی مدیریت شود.

وی جبران کمبود تجهیزات پزشکی در برخی از مراکز درمانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این بخش با تخصیص تجهیزات پزشکی کافی به ویژه برای مناطق صعب العبور قابل حل است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر رویکرد بومی گزینی در دانشگاه ها، یادآور شد: در تلاشیم تا طرحی را در دست اجرا بگذاریم تا دانشگاه ها خودشان نیروهای متخصص را جذب و تربیت و بکارگیری کنند.

دکتر عین اللهی، در پایان، بر لزوم تمرکز بر شبکه های بهداشت و درمان در نظام سلامت تاکید کرد و اظهار داشت: تقویت شبکه های بهداشت و درمان از فرمایشات رهبری معظم انقلاب است و امروزه ما نباید در روستایی خانه بهداشت نداشته باشیم از این رو لازم است، تلاشمان را بر تقویت نظام شبکه و خانه های بهداشت متمرکز کنیم.

دکتر رسول فرخی میکال-نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با مروری بر تاریخچه این شهرستان، اظهار کرد: به این شهرستان در حالی که میراث دار آل بویه و سرداران دیلمی هست، ظلم شده است.

وی افزود: بهترین جاذبه های گردشگری استان در سیاهکل وجود دارد اما متاسفانه عدم توجه به آمایش سرزمینی در آن موجب شده تا کارخانه ای در این شهرستان احداث شود تا همیشه مورد اعتراض مردم شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح های نیمه تمام در سیاهکل، گفت: برخی از جاده ها و محور ها در این شهرستان رها شده و اکنون به جاده های مرگ در استان معروف شده اند.

عضو کمیسیون شوراها و آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاده سیاهکل به دیلمان، بیان کرد: این جاده به جاده ابریشم معروف هست و برای رشد و توسعه نیازمند اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جاده های سیاهکل خاکی است، اذعان داشت: از این بابت شرمنده مردم هستم و انتظار ما کمک به این حوزه است.

دکتر فرخی میکال با اشاره به تلاش های صورت گرفته در جهت تبدیل درمانگاه دیلمان به بیمارستان محلی، گفت: خوشبختانه تلاش های خوبی در جهت توسعه این مرکز انجام شده اما نیازمند تجهیزات بیشتری است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش آبی در سیاهکل، بیان کرد: شناسنامه آبی این شهرستان با برخورداری معرفی شده در حالیکه باید جز مناطق محروم گنجانده شود تا به آن توجه شود.

وی به ظرفیت بی نظیر شهرک گلخانه ای در سیاهکل اشاره و تصریح کرد: راه اندازی شهرک گلخانه ای در سیاهکل در خاورمیانه بی نظیر است و توسعه صنعتی آن می تواند اوضاع شهرستان را متحول کند.

دکتر فرخی در پایان سخنان خود خواستار تامین و تخصیص اعتبار برای آغاز سد سازی در دیلمان، توسعه گردشگری و حوزه های صنعت و معدن شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی کریمی، امام جمعه شهرستان سیاهکل نیز در این نشست اظهار داشت: این شهرستان با داشتن علمای برجسته همچون سلار دیلمی نقش به سزایی در ترویج تشیع داشته است.

وی با اشاره به مشکلات جاده ای این شهرستان، تاکید کرد: کمک به احداث و توسعه راه ها و جاده ها می تواند در رشد همه جانبه شهرستان موثر واقع شود.

امام جمعه شهرستان سیاهکل همچنین بر لزوم توجه دولت به بخش کشاورزی، گیاهان دارویی، گردشگری و صنعت در این شهرستان تاکید کرد.

مهندس رحمت حیدری نژاد- فرماندار سیاهکل نیز در این نشست با بیان اینکه سیاهکل چهارمین شهرستان با وسعت بالا در استان است، اظهار داشت: این شهرستان علیرغم وسعت بالا دارای تراکم بالایی در شهر ها نیز است.

وی با بیان اینکه سیاهکل نیازمند توجه ویژه دولت سیزدهم است، افزود: در این شهرستان مسافران زیادی اسکان و تردد دارند که توجه به زیرساخت های به ویژه در بخش راه، روشنایی و آسفالت بسیار لازم است.

مهندس حیدری نژاد، با مروری بر خواستگاه های عدیده گردشگری در شهرستان سیاهکل، گفت: این شهرستان دارای خواستگاه های گردشگری و تاریخی زیادی است که علاوه بر جذب توریسم می تواند در توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت باشد.

فرماندار شهرستان سیاهکل با اشاره به ظرفیت این شهرستان در حوزه کشاورزی، تصریح کرد: در سیاهکل ۲۰ هکتار اراضی زیر کشت زعفران وجود دارد که در صورت حمایت می تواند به قطب تولید زعفران تبدیل شود.

وی با اشاره به تنش های آبی ایجاد شده در شهرستان سیاهکل، بیان کرد: با تخصیص اعتباراتی به سد سیاهکل به زودی مشکل کم آبی بخش مهمی از این شهرستان از جمله کارخانه سیمان حل خواهد شد.

مهندس حیدری نژاد با بیان اینکه ۵۰ درصد حمعیت شهرستان سیاهکل محروم هستند، گفت: مبنای تخصیص اعتبار در شهرستان سیاهکل نباید صرفا بر اساس شاخص های جمعیتی باشد.

سرهنگ علی یعقوبی، فرمانده سپاه ناحیه سیاهکل نیز در این نشست با تقدیر از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنترل بیماری کرونا، گفت: سپاه و بسیج در کنار دیگر گروه های مشارکت کننده در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از جمله در بیماریابی، حمایت از خانواده های آسیب دیده، واکسیناسیون، تهیه کپسول های اکسیژن و دیگر بخش ها کمک کرده و در میان میدان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گام ششم اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: در این طرح نیز بسیج و سپاه در اجرای طرح بیمه همگانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هست و بر تحقق صد درصدی آن اهتمام دارد.

فرمانده سپاه سیاهکل پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا گیلان در کشور را مورد تقدیر قرار داد و خاطرنشان کرد: این مهم با همت و یاری همه مشارکت کنندگان طرح شهید سلیمانی از جمله بسیج و سپاه محقق شده است.

منبع: وب دا

نظر شما