شناسهٔ خبر: 52248292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

رئیس‌جمهور:

سواحل اشغال شده توسط دستگاه‌های دولتی باید به نفع مردم آزاد شوند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم که در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد، اظهار کرد: توفیقی است برای بنده و همکارانم که امروز در جمع با صفا و نورانی شما باشم، شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهد که خدمت همه مردم در اجتماعات استانی و شهرستانی باشم، امیدوارم با ریشه کن شدن این ویروس زمینه دیدارهای مردمی فراهم شود تا توفیق دیدار با مردم ولایی و شهید پرور گیلان را داشته باشیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه از اولویت‌های ما در استان گیلان رفع موانع تولید و فعال کردن چرخ تولید و واحدهای نیمه تعطیل است، گفت: مدیرانی که بانیان وضع موجود هستند نباید ادامه وضعیت بدهند.

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور  با بیان اینکه گیلان نیروهای انسانی ارزشمندی دارد، تصریح کرد: ما نیروهای کارآمدی در این استان داریم که می‌توانند منشاء تحول باشند. همچنین سرمایه‌های مادی مانند معادن، صنایع، جنگل و دریا داریم که می‌توانند احیا شود و زمینه رفع مشکلات استان و منطقه باشند. استان گیلان همچنین در پیوستن به شانگهای یا مجموعه اکو یا اتحادیه اوراسیا، نقش محوری در منطقه دارد که باید این ظرفیت را درست بشناسیم و بهره‌برداری کنیم.
رئیس جمهور ادامه داد: در کنار منطقه آزاد باید تولید و صادرات شکل بگیرد و در کنار آن گردشگری تقویت شود، اگر به این هدف نرسیدیم باید بازنگری شود، در بازدید امروز به نظر رسید باید به محوریت اصلی برگردیم. به تعبیر مقام معظم رهبری امروز مسئله کشور تولید، رفع موانع و رونق تولید است.
آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: زیرساخت‌های اقتصادی استان که نیمه تعطیل یا تعطیل است در اولویت قرار دارند؛ از اولویت‌های ما در استان رفع موانع تولید و فعال کردن چرخ تولید و واحدهای نیمه تعطیل است. در سفر گذشته به این استان طی بازدید از برخی کارخانجات بسیار متاسف شدم که با محوریت محصولات گیلان تعطیل شده‌اند اما امروز در بازدید مجدد دیدیم سالنی ساخته شده و خط تولید در حال راه اندزای است که باید سرعت گیرد تا به مرحله تولید برسد.
وی با تاکید بر اینکه اشتغال پایدار جوانان هدف ماست و باید در استان شکل بگیرد تا نگرانی‌های خانواده‌ها حل شود، تصریح کرد: گیلان با موهبت‌های الهی که دارد اگر از این نعمت‌ها درست استفاده نشود کفران نعمت است، با رودخانه‌های گوهررود و زررود به درستی برخورد نشده در حالی که می‌توانستد منشاء زر و گوهر باشند نه رودی برای انتقال فاضلاب! به سرعت برای احیای این دو رود و تالاب باید کارگروهی از فردا تشکیل شود تا حل معضل این سه بخش در دستور کار قرار گیرد.
رئیس جمهور تاکید کرد: این دور رود و تالاب سریعا باید احیا شود، مردم هم قطعا کمک می‌کنند. رودها باید گوهر بودن و زر بودن خودشان را بازیابند تا به درستی از ظرفیت‌های آنان استفاده شود. نکته دیگر مسئله کشاورزی بوده گیلان قطب کشاورزی است، برای این کار باید علم خواهی صورت گیرد و ارتباط بین دانشگاه با صنعت، کشاورزی، بازار، اقتصاد، تولید، واردات و صادرات باید برقرار شود و کارهای ما باید بر پایه علم باشد.
وی بیان کرد: نسبت به حفظ جنگل باید حساس باشیم، همه سواحل در این استان و دیگر استان‌ها که مورد اشغال دستگاه‌های اداری و دولتی است باید سریعا به نفع مردم آزاد شود. هیچ دستگاه دولتی اجازه ندارد ساحل را غصب کند و باید عقب نشینی کند تا استفاده از دریا برای همه مردم باشد. اینکه همه دستگاه‌ها با قدرت‌شان بخشی از سواحل را بگیرند نمی‌شود و باید به میزان قانونی برگردند. وی ادامه داد: برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار باید تسهیلاتی فراهم کنیم تا زندگی آبرومندانه ای داشته باشند، مسئله افزایش جمعیت و پیری جمعیت این استان از مشکلاتی است که همت والا از طرف مردم می‌طلبد،  همچنین پیشگیری از طلاق امر مهمی است که باید دنبال کنیم و خودمان را مسئول بدانیم و راهکارهای درستی ارائه دهیم.

نظر شما