شناسهٔ خبر: 52235331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: اقدام جدی برای بکارگیری توانمندی بانوان در کرسی‌های مدیریتی انجام شود

گروه استان‌ها ــ نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری در راستای استفاده از ظرفیت و توانمندی زنان در کرسی‌های مدیریتی باید اقدامات جدی تری انجام شود.

صاحب‌خبر -

علی بابایی کارنامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار کرد: پیگیری موضوع زنان سرپرست خانوار و توجه به این بخش، در قالب گزارش کمیسیون اجتماعی ارائه شده است و هم اکنون در هیأت رئیسه مجلس مطرح است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری در راستای استفاده از ظرفیت و توانمندی زنان در کرسی‌های مدیریتی باید اقدامات جدی تری انجام شود، افزود: براساس قاعده ای که در نظام مدیریتی مطرح است، بانوان ایران که برای مدیریت توانمند هستند توجه شود.

بابایی گفت: حقوق زنان کارگر نیز باید توجه ویژه شود و نکته دیگری که اهمیت دارد حقوق مشروع کارگران زن براساس قانون کار است.

وی تاکید کرد: مجلس و دولت باید تلاش کنند تا از حقوق همه کارگران به ویژه کارگران زن که در کارگاه های اقتصادی و کارگاه های خرد و مشاغل خانگی اقداماتی را انجام می دهند، صیانت شود و همچنین بیمه زنان خانه دار در کشور عملیاتی گردد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر موضوع اشتغال زنان در روستاها ادامه داد: موضوع اشتغال زنان در روستاها با توجه جدی تری دنبال شود، همچنین استفاده از ظرفیت زنان در کرسی های مدیریتی اهمیت زیادی دارد.

بابایی تصریح کرد: مدیرانی که انتخاب می شوند به بانوان نیز توجه بیشتری شود و معاون زنان ریاست جمهوری این نکته را پیگیری نماید.

انتهای پیام/س

نظر شما