شناسهٔ خبر: 52224866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون قوه قضائیه: برخی اظهارات در باره دفاتر اسناد رسمی غیرکارشناسی است

مشهد- ایرنا- معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: گاهی اظهارات غیر کارشناسی در باره دفاتر اسناد رسمی مطرح می شود که لازم است از نقش و جایگاه آنها دفاع شود.

صاحب‌خبر -

حسن بابایی روز پنجشنبه در دیدار با روسای دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق خراسان رضوی در مشهد با اشاره به نقش و جایگاه این دفاتر در قوه قضاییه بر صیانت و حمایت از آنها تاکید کرد.

وی با اشاره به برون سپاری فرآیندهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دفاتر اسناد رسمی افزود: از جمله اقداماتی که به این دفاتر کمک می کند، برون سپاری است که در این اقدام اصل بر اعتماد است و در این خصوص از کمکهای آنها استقبال می کنیم.

 معاون قوه قضائیه با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی می توانند بازوی قوی سازمان ثبت اسناد و املاک باشند ادامه داد: روسای این دفاتر باید با ارائه پیشنهادات علمی و کار تحقیقاتی در جهت رفع نواقص موجود و برخی کاستی ها به این سازمان کمک کنند.

ابراهیم آخوندی، رییس جمعیت دفاتر ثبت ازدواج و طلاق خراسان رضوی نیز در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت دفاتر ازدواج و طلاق گفت: تصویب نظامنامه و حق التحریر جدید دفاتر یکی از اقدامات مطلوب این دوره است که در حل مشکلات این صنف تاثیرگذار است.

سیدعلی محمدی؛ رییس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی نیز در این نشست بر اهمیت جایگاه دفاتر اسناد رسمی در بهداشت حقوقی جامعه تاکید کرد.

در این نشست احکام اعضای هیات مدیره جدید کانون سردفتران اسناد رسمی خراسان رضوی از سوی ریاست عالی سازمان ابلاغ شد.

نظر شما