شناسهٔ خبر: 52216550 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ادامه مذاکرات رفع تحریم ها در وین

معاون وزیر خارجه پیش از نشست با نمایندگان اروپا، با انریکه مورا و میخائیل اولیانوف دیدار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  علی باقری کنی چهارشنبه شب در وین با انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین دیدار و گفتگو کرد.
 
این دیدار به روال روز‌های گذشته و پیش از مذاکره با هیات های اروپایی انجام شد.
 
مذاکره کننده ارشد ایران همچنین صبح امروز با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات دیدار کرد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و مذاکره‌کنندگان این روز‌ها سرگرم نگارش متن پایانی گفتگو‌ها و تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند.

شب گذشته اعضای گروه ۱+۴ با تیم مذاکره کننده آمریکایی در وین که این روز‌ها دچار اختلافات داخلی شده و گفته می‌شود تعدادی از اعضایش هیات را ترک کرده‌اند، پیرامون روند مذاکرات وین تشکیل جلسه دادند.

اولیانوف دیشب با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: شرکت کنندگان برجام (در غیاب ایران) و آمریکا برای ارزیابی وضعیت گفتگو‌های وین دیدار کردند. مثل همیشه روس‌ها خوشبین‌تر و همکاران غربی بدبین بودند. این دیپلمات روس اضافه کرد که طرف‌ها پیرامون «مشاجره دائمی درباره نیمه پر یا نیمه خالی لیوان» بحث و گفتگو کردند.

درحالی که احتمال شکل‌گیری توافق نهایی همچنان وجود دارد، کاخ سفید این روز‌ها با طرح موضوعات انحرافی تلاش می‌کند تا با فرار به جلو از گردنه تصمیم‌گیری‌های دشوار سیاسی عبور کند.

هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق در مذاکرات حضور و تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد بود.

نظر شما