شناسهٔ خبر: 52216265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

برگزاری اردوی آموزشی طرح یاس ویژه مددجویان تهرانی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران ،گفت: اردوی آموزشی طرح یاس به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور 85 مددجوی تحت حمایت در اردوگاه شهید منتظری شهرستان شهریار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حسین زمانیان با اعلام برگزاری اردوی آموزشی طرح یاس،گفت:این اردوی آموزشی با همکاری هلال احمر استان تهران با حضور 85 نفر از مددجویان  30 تا 40 سال تحت حمایت کمیته امداد استان تهران  به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در محل اردوگاه شهید منتظری شهرستان شهریار برگزار شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 500 مددجوی تحت حمایت از آموزش های این طرح بهره مند شده اند، افزود: اردوی آموزشی طرح یاس این دوره در قالب چهار کارگاه ،شامل دوره 22 ساعته امداد کمک های اولیه و 40 ساعته کمک های داوطلبانه است  و مددجویان شرکت کننده در این دوره آموزشی پس از آموزش های لازم گواهی 62 ساعت آموزش امداد و کمک های اولیه و 40 ساعته پایه داوطلبی را دریافت می کنند. 

زمانیان با بیان اینکه طرح ملی یاس به منظور توانمندسازی و ارتقای اجتماعی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت با همکاری هلال احمر استان تهران همزمان با سراسر کشور اجرا می شود،بیان کرد:  هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی در جهت امدادگری به خود و دیگران در هنگام بحران‌ها و بلایای طبیعی است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه دختران خانواده‌های تحت حمایت با آموزش امدادگری و مدیریت بحران، می‌توانند علاوه بر تقویت حس ارزشمندی اجتماعی، برای کمک در بحران‌ها موثر واقع شوند،تصریح کرد: سال گذشته در مرحله اول این طرح 102 مددجو از دوره های آموزشی این طرح بهره مند شدند.

نظر شما