شناسهٔ خبر: 52205333 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مرگ قهرمان واکسن‌گریز المپیک در اثر کرونا

برنده مدال طلای المپیک سیدنی که از جمله مخالفان تزریق واکسن کرونا بود، بر اثر ابتلا به ویروس کووید-19 جان باخت!

صاحب‌خبر -

جی پلاس، سیلوستر سولانی، در مسابقات المپیک 2000 سیدنی در رشته ژیمناستیک به مدال طلا دست یافت. او 51 سال داشت و از حدود یک ماه قبل که به کرونا مبتلا شد با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد اما عاقبت در میدان رقابت با ویروس کووید-19 مغلوب شد و از دنیا رفت. این قهرمان پیشین المپیک از جمله افرادی بود که با تزریق واکسن کرونا مخالفت می‌کنند.

نخست وزیر مجارستان، ویکتور اوربان نیز جزو کسانی بود که با خانواده سیلوستر همدردی کرد و یاد این ورزشکار محبوب را گرامی داشت.

سولانی از یک ماه و نیم پیش در بیمارستان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود. رسانه های مجارستانی نوشتند که او یک دوز واکسن کرونا را دو هفته قبل از این اتفاق زده بود.

پزشکان در این مدت از دستگاه ونتیلاتور برای بهبود شرایط تنفسی این قهرمان جهان در سال ۲۰۰۲ استفاده کردند تا زندگی او را نجات دهند اما هیچکدام از این تدابیر پزشکی جواب نداد. نخست وزیر لهستان در پیام خود در مورد مرگ این ورزشکار نوشت: «خدا به همراهت، قهرمان.»

سولانی جزو کسانی بود که پیش از این در محافل عمومی از بدبینی خود به واکسن های کرونا حرف زده بود و وعده‌ها در مورد بهتر شدن شرایط با زدن واکسن را با وعده‌هایی که در اردوگاه‌های کار اجباری نازی ها داده می‌شد مقایسه کرده بود.

نظر شما