شناسهٔ خبر: 52174672 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

آماده‌باش نیروهای ناتو برای مقابله با روسیه / ناتو ناوها و جنگنده های بیشتری به شرق اروپا اعزام می کند

به گزارش تارنمای رسمی ناتو، این ائتلاف نظامی غربی، اعلام کرد متحدان ناتو نیروهای خود رابه حالت آماده باش در آورده و برای دفاع و بازدارندگی در قبال روسیه ناو ها و جنگنده های بیشتری را به شرق اروپا اعزام می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تارنمای رسمی ناتو، این ائتلاف نظامی غربی، اعلام کرد متحدان ناتو نیروهای خود رابه حالت آماده باش در آورده و برای دفاع و بازدارندگی در قبال روسیه ناو ها و جنگنده های بیشتری را به شرق اروپا اعزام می کنند.

ناتو به اقدام کشورهای دانمارک، اسپانیا، فرانسه و هلند از اعضای اروپایی این پیمان دراین زمینه خبر داد که قوای خود را به کشورهای شرقی اروپا همچون بلغارستان، رمانی و لیتوانی برای مقابله با تهدید روسیه به اوکراین، اعزام می کنند.

دانمارک

تارنمای خبری ناتو دراین باره نوشت: دانمارک یک ناوچه به دریای بالتیک اعزام می کند و درهمین حال چهار فروند جنگنده اف-۱۶ را به لیتوانی گسیل داشته است.

اسپانیا

این گزارش می افزاید اسپانیا نیز چند فروند کشتی را به نیروهای مشترک ناتو و چند فروند جنگنده به بلغارستان اعزام می کند.

فرانسه

بنابراین گزارش، فرانسه بر آمادگی اعزام نیروی نظامی به رمانی تحت فرماندهی مشترک ناتو تاکید و اعلام داشته است.

هلند

هلند نیز از اعزام دو فروند جنگنده اف-۳۵ به بلغارستان خبر داده و اینکه کشتی و واحدهای زمینی خود رابر برای نیروی پاسخ سریع ناتو به حالت آماده باش در آورده است.

دبیرکل ناتو نیز دراین باره اعلام کرد: من از مشارکت بیشتر قوای نظامی متحدان به ناتو استقبال می کنم، ناتو دربه کار گرفتن تمامی موارد محافظتی و دفاعی تمامی متحدان ادامه خواهد داد، ما همواره به هرگونه ایجاد وخامت در فضای امنیتی خود همچون تقویت دفاع جمعی ادامه می دهیم.

تارنمای خبری ناتو افزود: آمریکا نیز در صدد بالابردن حضور نظامی خود در منطقه شرق اروپا است.

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما