شناسهٔ خبر: 52174409 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

بیانیه شورای عالی سیاسی یمن درباره عملیات «طوفان یمن ۲»

عملیات «طوفان یمن ۲» در پاسخ به جنایات و کشتار‌های ائتلاف سعودی در خاک امارات و عربستان انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر شورای عالی سیاسی یمن امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای از موفقیت عملیات «طوفان یمن ۲» در پاسخ به جنایات و کشتار‌های ائتلاف سعودی و ادب کردن آن‌ها در خاک امارات و عربستان خبر داد و اعلام کرد: «این عملیات‌ها و پیام‌ها چیزی جز نوک کوه یخی از طوفان راهبردی یمن نیست که همه توطئه‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را نابود می‌کند.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی انصارالله، این شورا در بیانیه خود از ارتش، کمیته‌های مردمی، نیرو‌های موشکی و پهپادی خواست تا تلاش‌های خود را برای انجام عملیات متمرکز و با کیفیت‌تر برای مبارزه با متجاوزان، افزایش دهند. شورای عالی سیاسی یمن همچنین با تاکید بر استواری و پیشرفت در آزاد سازی خاک یمن تاکید کرد که کسانی که از تاریخ یمن بی اطلاع هستند، باید امروز دوباره در محاسبات خود بازبینی کنند.

پیش از این نیز، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با تشریح عملیات «طوفان یمن ۲» گفته بود: «با پهپاد‌های صماد ۱ و قاطف کی ۲ تعدادی از پایگاه‌های نظامی را در عمق عربستان در منطقه شروره و سایر مناطق منهدم کردیم. تعدادی از مواضع حیاتی و حساس در جیزان و عسیر عربستان هدف موشک‌های بالستیک یمن قرار گرفتند.»

مقام یمنی بار دیگر از شرکت‌های خارجی و سرمایه گذاران خارجی خواست امارات را ترک کنند چرا که این کشور دیگر امن نیست و عملیات نیرو‌های مسلح یمن مادامی که عملیات‌های خصمانه علیه یمن و محاصره مردم ادامه داشته باشد، تداوم خواهد داشت.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که امروز در ابوظبی، پایتخت امارات پس از شنیده شدن صدای ۴ انفجار، پرواز‌های فرودگاه ابوظبی متوقف شد. وزارت دفاع این کشور پس از این حمله اعلام کرد که توانسته‌اند دو فروند موشک نیرو‌های مسلح یمنی را در آسمان این کشور رهگیری کنند.

در پی آغاز عملیات «طوفان یمن ۲»، سفارت و کنسولگری آمریکا در امارات به شهروندان خود در این کشور هشدار داد حداکثر سطح هوشیاری و آگاهی امنیتی را حفظ و رعایت کنند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما