شناسهٔ خبر: 5217008 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قهرمانی تکواندو ایران در رقابتهای قهرمانی جهان

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12)، با حضور 875 تکواندوکار از 144 کشور در ورزشگاه تراکتور شهر چلیابینسک روسیه در حال برگزاری است و تیم ملی تکواندوی کشورمان در بخش مردان با 2 مدال طلای عاشورزاده و حجی زواره و راهیابی یعقوبی به مرحله نیمه نهایی و پیروزی‌های خدابخشی و با حذف نماینده ازبکستان برای دومین بار سکوی قهرمانی را از آن خود کرد.

این دومین بار در طول تاریخ 42 ساله تکواندوی جهان است که ایران توانسته در بخش مردان بر سکوی قهرمانی بیستد، پیش از این کره‌ای ها بیست بار کاپ قهرمانی را بالای سر بردند و ایران تنها یکبار در سال 2011 در مهد تکواندوی جهان، عنوان قهرمانی را بدست آورده بود.

امتیازات کامل تیم ایران در این رقابتها پس از پایان مبارزات امروز اعلام خواهد شد.

عصر امروز ابوالفضل یعقوبی برای راهیابی به فینال با تکواندوکار بلژیکی مسابقه می‌دهد و مهدی خدابخشی در وزن 80- کیلوگرم مبارزاتش در حال پیگیری است.

غیورمردان شایسته کشورمان در این دوره از رقابتها با هدایت بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی بر روی شیاپ چانگ رفتند.

ایران با ترکیب کاظمی، عاشورزاده، یعقوبی، نصرآزادانی، حجی‌زواره، خدابخشی، عمیدی و مردانی در این دوره از رقابتها حضور دارد.




نظر شما