شناسهٔ خبر: 52165988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

دستور به خانواده کارمندان سفارت آمریکا: کی‌اف را ترک کنید

با وجود گفت‌و‌گو‌های روز جمعه وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه، مسکو آرایش نظامی خود پشت مرز اوکراین را کاهش نداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ با افزایش نگرانی‌ها نسبت به حمله روسیه به اوکراین، دولت آمریکا از خانواده همه کارمندان سفارت خود در کی‌اف خواست اوکراین را ترک کنند.

این فرمان پس از آن صادر شد که با وجود گفت‌و‌گو‌های روز جمعه وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه، مسکو آرایش نظامی خود پشت مرز اوکراین را کاهش نداد.

وزارت امور خارجه آمریکا به همه خانواده‌های کارمندان سفارت خود در پایتخت اوکراین دستور داد که کی‌اف را ترک کنند. همچنین کارمندان غیرضروری این سفارتخانه نیز می‌توانند به آمریکا بازگردند.

مقامات آمریکا تاکید دارند که سفارت آمریکا در کی‌اف بازمی‌ماند و این بیانیه به معنی تخلیه سفارت نیست. این بیانیه تاکید می‌کند که خروج خانواده‌ها و کارمندان غیر ضروری برای مدتی انجام می‌شود و به معنی دست کشیدن آمریکا از حمایت از اوکراین نیست.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا به گزارش‌ها درباره برنامه‌ریزی سوریه به‌منظور اقدام نظامی قابل توجه علیه اوکراین اشاره شده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری خود به مناسبت پایان نخستین سال ورود به کاخ سفید گفته بود که ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش به دنبال حمله تمام عیار به اوکراین نیست.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان آمریکایی خواسته شده است که به دلیل افزایش تهدید اقدام نظامی روسیه به اوکراین سفر نکنند.

این بیانیه می‌گوید که شرایط امنیتی در مرز اوکراین به ویژه کریمه و شرق اوکراین که در کنترل روسیه قرار دارد غیر قابل پیش‌بینی است و می‌تواند در مدت کوتاهی وخیم‌تر شود.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما