شناسهٔ خبر: 52130564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

بیان مسائل و دردهای مردم در جایگاه نماز جمعه ضروری است

قزوین – نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه بیان مسائل و دردهای مردم در جایگاه نماز جمعه ضروری است، گفت: باید دقت کنیم دردگویی مردم به فتنه انگیزی تبدیل نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گردهمایی ماهانه ائمه جمعه استان قزوین در شهر اقبالیه با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز ولادت امام خمینی (ره) اظهار کرد: اگر ما جهانی بون شخصیت حضرت زهرا (س) را از نگاه رسول اکرم (ص) و ائمه هدی (ع) در نظر بگیریم، با جهانی بودن رسالت پدر بزرگوارشان هماهنگ است؛ یعنی امروز به ما در کسوت امام جمعه و جماعت این پیام را می‌رساند که برای تحقق آرمان‌های حضرت زهرا (س) می‌باید زنان را مورد توجه قرار دهیم و رسالت تبلیغی را به عهده شأن بسپاریم و نقش تربیتی آنها را در خانواده جدی بگیریم، چراکه آنها در تحقق رسالت انبیای الهی که در رسول اکرم (ص) خلاصه شده، نقش بسیاری می‌توانند داشته باشند و تنها به خانواده و وابستگان خود بسنده نکنیم.

وی یادآور شد: حقیقتاً امروز انقلاب اسلامی عرصه جدیدی به نام مقاومت اسلامی را به روی ما گشوده و نباید در این عرصه غایب باشیم؛ تجلیل از شخصیت سردار سلیمانی گام برداشتن در این مسیر است و می‌باید ببینیم در تبلیغ و زمینه‌سازی مقاومت اسلامی چه رسالت‌هایی بر عهده ما است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سفر رئیس جمهوری به کشور روسیه بیان کرد: نامه‌ای که امام خمینی (ره) به گورباچف نوشت و در آن فاتحه بساط کمونیستی و مادی‌گرایی را خواند و خود گورباچف بعدها مصاحبه کرد و گفت کاش صحبت‌های امام خمینی را فهمیده بودم، در واقع اولین اقدام دینی دوران معاصر بود که در کاخ کرملین اثرگذرای داشت. دومین اقدام نیز اقدام شهید سلیمانی در کاخ کرملین و نمازی که خواندند بود و اینها زمینه را فراهم کرد که حضور آیت‌الله رئیسی در آنجا با برکت و در دنیا تأثیر گذار باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: من در حد توانم خطبه‌ها و نماز جمعه جای جای استان را دنبال می‌کنم و مشاهد می‌کنم که مردم جدی‌تر از گذشته در نماز جمعه شرکت می‌کنند و روز به روز با فاصله گرفتن مردم از کرونا نماز جمعه باشکوه‌تر خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد: بهمن ماه، ماه انقلاب است و اهمیت دارد که از همین ابتدا مسائل مربوط به پیروزی انقلاب و آثار منفی رژیم طاغوت را بیان کنیم و جلوی تحریف‌ها را بگیریم و می‌باید هرچقدر می‌توانیم در این زمینه روشنگری کنیم.

وی بیان کرد: من در خطبه‌های هفته گذشته؛ دخالت نکردن اشخاص در عزل و نصب‌ها را صراحتاً بیان کردم، من در آنجا دخالت را به معنای فشار آوردن به استاندار و وزرا دانستم ولی پیشنهاد دادن و معرفی کردن افراد شایسته با توضیح و دلایل، کار ارزشمندی است و منعی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان بیان مسائل مردم در جایگاه نماز جمعه را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وقتی‌که مسئله‌ای درد مردم باشد و توسط امام جمعه بیان شود با استقبال و تکبیرهای مردم روبرو می‌شود و باعث می‌شود مردم پای انقلاب خود بمانند و البته این گفتن هم دارای ظرافت هایی‌ست و باید دقت کنیم دردگویی مردم به فتنه انگیزی تبدیل نشود. با نگاهی به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می‌بینیم که ایشان در فساد ستیزی پیشرو هستند.

نظر شما