شناسهٔ خبر: 52112843 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هندبال قهرمانی مردان آسیا- عربستان؛

کیانی: هدف همه ما کسب سهمیه جهانی و یک مدال خوشرنگ آسیایی است

بازیکن تیم ملی هندبال مردان کشورمان پس از صعود تیم به دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا گفت: هدفمان ابتدا سهمیه جهانی و بعد از آن کسب یک مدال خوشرنگ آسیایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی رقابت‌های جهانی سه شنبه شب ۲۸ دی ماه با حضور ۱۶ تیم در شهر دمام عربستان آغاز شده است. ایران در مرحله گروهی این رویداد در گروه دوم با تیم‌های عربستان، استرالیا و هند همگروه بود و توانست با کسب سه برد و شش امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله دوم شود. تیم ایران در گروه دوم مسابقات با تیم‌های کویت، عراق، بحرین هم گروه است و امروز شنبه دوم بهمن ماه به مصاف تیم عراق می‌رود.

محمد کیانی هندبالیست کشورمان بعد از صعود تیم ایران از دور نخست بازیهای قهرمانی آسیا و صعود به مرحله دوم این دیدارها در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در مرحله نخست و در دور اول مسابقات دو بازی متوسط با هند و استرالیا داشتیم و توانستیم با برد این دو بازی را پشت سر بگذاریم و آماده شویم برای بازی مهم مان مقابل تیم میزبان عربستان.

وی ادامه داد: همه بچه ها در بازی سوم با دل و جون مایه گذاشتند و در نهایت توانستیم در خاک عربسان تیم میزبان را شکست داده و به دور دوم برسیم.

هندبالیست ملی پوش کشورمان خاطرنشان کرد: ما نیمه اول این دیدار را کمی احساسی بازی کردیم اما رفته رفته بهتر شدیم. در نیمه دوم بازی متفاوتی ارائه دادیم و یک بازی ایرانی واقعی داشتیم و در انتخا نیز بازی را بردیم و به عنوان صدرنشین به دور دوم راه یافتیم.

کیانی با ارزیابی تیم های مرحله دوم مسابقات بیان کرد: در دور دوم با تیم های عراق، کویت و بحرین هم گروه هستیم. تمامی تیم هایی که به این مرحله صعود کرده اند تیم های خوبی هستند. نمی شود گفت که تیمی ضعیف است چرا که همه تلاش می کنند تا سهمیه رقابت های جهانی را کسب کنند. خدا را شکر در پایان مرحله گروهی تیم ما به یک هماهنگی و شرایط بدنی ایده آل رسیده است. همه بازیها برای ما مهم است و باید هر سه بازی را ببریم. تمرکز ما در حال حاضر ابتدا روی کسب سهمیه جهانی وبعد از آن ایستادن روی سکو است.

وی افزود: همه اعضای تیم به یک همدلی و یکدلی رسیده اند. همه بچه ها رفیق هستند شاید در یک تیم بازی کنیم و یا هم تیمی باشیم اما همه در یک تیم هستیم و برای یک هدف می جنگیم و هدفمان ابتدا سهمیه جهانی و بعد از آن ایستادن روی سکوی مسابقات قهرمانی آسیاست.

وی در پایان گفت: جاد دارد از همه کسانی که چه در ایران و چه در مسابقات ما را حمایت می کنند تشکر کنم و می خواهم همچنان به ما انرژی مثبت بدهند تا با قدرت کامل بازیهای پیش رو را ببریم تا ضمن کسب سهمیه جهانی یک مدال خوشرنگ را هم بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی رقابت‌های جهانی (لهستان – سوئد از ۲۸ دی الی ۱۱ بهمن ماه) به میزبانی دمام عربستان برگزار می‌شود و ۵ تیم جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب خواهند کرد.

نظر شما