شناسهٔ خبر: 52107220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

طرح رتبه بندی معلمان سوم بهمن درکمیسیون فرهنگی مجلس بررسی می شود

کرمان - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش از بررسی طرح رتبه بندی معلمان در سوم بهمن ماه سال جاری در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز جمعه در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش مناطق جنوبی استان کرمان که در شهرستان منوجان برگزار شد با بیان اینکه مدارس حتما باید آموزش حضوری را از سر بگیرند افزود: ۹۵ درصد مدارس دنیا در این مدت باز بوده اما ما ۱۰۰ درصد تعطیل کردیم و آموزش مجازی داشتیم.

وی اظهار داشت: فقری در اطراف کشور داریم که ناشی از کار خودمان است، تبعیض در درون خانواده بین فرزند دختر و پسر، بین پسر بزرگ و کوچک و ... در نظام تعلیم و تربیت نیز وجود دارد، بینش، منش، فعل و دیدگاه ما در موضوع عدالت، توزیع رویه ای است در صورتی که عدالت باید توزیعی یا ترمیمی باشد یعنی حق همه داده شود.

نوری اظهار داشت: در بعضی موارد نیاز به تغییر روش هاست، گروه بندی و طبقه بندی در کارها را باید از شهید سلیمانی یاد بگیریم، این فرمانده بزرگ گروه های مختلف زینبیون، حیدریون، فاطمیون و... را بسیج کرد.

وی افزود: در توزیع منابع نیز باید اول خط مقدم جامعه را در نظر بگیریم که خط مقدم در جمهوری اسلامی ایران، مردم مستضعف و کوخ نشین هستند، در مرکز، قرارگاه محرومیت زدایی تشکیل داده ایم و بنا داریم دایره دایره از بیرون به داخل بیاییم.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از رئیس جمهور به دلیل سفر پیش بینی نشده اش به جنوب استان کرمان، گفت: دولت مردمی در همه شرایط در کنار مردم است.

وی اظهار داشت: پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد تا سال آینده با اولویت خوابگاه های دانش آموزی تکمیل می شود.

وی گفت: سرانه ای بابت خرید تجهیزات مدارس برای استان کرمان واریز می شود و تجهیز هفت هنرستان در هفت شهرستان جنوبی، ایزوگام، محوطه سازی، آسفالت، بهسازی سرویس های بهداشتی و استاندارسازی سیستم سرمایشی ۴۰۰ کلاس درس در جنوب کرمان در دستور کار قرار دارد.

نوری گفت: مدارس، هویت ملی ما هستند و نباید تخریب شوند بلکه باید تلاش بر مقاوم سازی آن ها داشته باشیم.

نظر شما