شناسهٔ خبر: 52099287 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نوش آبادی:

برگزاری رزمایش‌های مشترک در خلیج فارس به مقابله با راه‌زنی‌های دریایی کمک می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد متاسفانه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیابت از کشورهای خارجی دارند و رفتارهایشان به دلیل داشتن طمع های سیاسی و اقتصادی موجب ناامنی است.

صاحب‌خبر -

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص توان ایران برای برگزاری رزمایش دریایی، گفت: امروزه شاهد برخی رفتارهای بی ثبات کننده و ناامن کننده در منطقه هستیم که باید برای مقابله با آنها نیاز به افزایش سطح توان نظامی و دفاعی است.

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روسیه و چین اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند و ایران با این کشورها روابط راهبردی و دیرینه دارد، اظهار کرد: بنابراین ایجاد امنیت در خلیج فارس و دریای عمان و مقابله با جریانات تروریستی و عوامل برهم زننده امنیت منطقه و راه زنی و دزدی های دریایی دارای اهمیت دوچندان است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی همواره اعلام کرده کشورهای منطقه باید با همکاری و تعامل با یکدیگر امنیت منطقه را ایجاد کنند، ادامه داد: این مهم در حالیست که متاسفانه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیابت از کشورهای خارجی  دارند و رفتارهایشان به دلیل داشتن طمع های سیاسی و اقتصادی موجب ناامنی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس مشاهده می شود که چنین قدرت های فرامنطقه ای در برخی از کشورها پایگاه های نظامی ایجاد کرده اند تا به اهدافشان دست یابند و منافع نامشروع خود را محقق کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین رزمایش هایی می تواند کمک حال مواقع خاصی باشد که نیاز به تعامل و گرفتن کمک از کشورهای خارجی برای صلح و ثبات است.

لازم به ذکر است، خبرگزاری تاس به نقل از دفتر اطلاع رسانی ناوگان دریایی منطقه اقیانوس آرام روسیه گزارش داده که ایران، روسیه و چین قرار است یک رزمایش دریایی مشترک برگزار کنند اما به زمان برگزاری این رزمایش اشاره ای نشده است./

پایان پیام

نظر شما