شناسهٔ خبر: 52095510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد:

تعداد مبتلایان به امیکرون در اصفهان به 311 نفر رسید

موج نیوز

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: در حال حاضر تعداد مبتلایان به امیکرون در استان اصفهان 311 نفر شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با بیان اینکه تا امروز 311 نفر در اصفهان مبتلا به کرونا امیکرون شناسایی شدند ، گفت: در حال حاضر حدود ۹۲ درصد نتایج مثبت کرونا از نوع سویه امیکرون است.

وی با بیان اینکه این بیماری در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها به صورت ابتلای خانوادگی خودنمایی خواهد کرد، ادامه داد: در حال حاضر اومیکرون سویه غالب شده است.

عقدک با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای در امان ماندن از کرونا، ‌گفت: همچنین تزریق دز سوم واکسن به شدت توصیه می‌شود که عاملی کمک کننده درجهت عدم ابتلا به بیماری است.

وی با اشاره باینکه ویروس اُمیکرون صددرصد کشنده و واکسن گریز نیست و این تصورات اشتباه است،افزود: امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی مانند دلتا کشندگی کمتری دارد، افراد با دیدن هر نوع علائمی باید سریع به پزشک مراجعه کنند، علامت‌های ابتلاء به سویه امیکرون مانند علائم سویه کرونا دلتا است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه علائم ابتلاء به کرونا اومیکرون گلودرد، تب، آبریزش بینی، سرفه و عطسه است، گفت: همشهریان عزیز در صورت داشتن این علائم حتماً تست کرونا انجام دهند.

 

نظر شما