شناسهٔ خبر: 52082884 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاظمی‌پور: فدراسیون‌ها، بانوان متخصص را به مجامع بین‌المللی ورزشی معرفی کنند

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، گفت: پرورش نیروهای متخصص در کادر فنی تیم‌های ملی بانوان، معرفی بانوان متخصص و حرفه‌ای به مجامع بین‌المللی و توجه به ارتقای آموزشی داوران و مربیان را از جمله اولویت‌های فدراسیون‌های ورزشی در حوزه زنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مریم کاظمی‌پور در نشست مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان، افزود: نخستین گردهمایی نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی بزودی برگزار می‌شود و در این جلسه روسای فدراسیون‌ها هم حضور خواهند داشت تا با توجه به موضوعات مهم مرتبط با ورزش بانوان، با هم افزایی و هماهنگی نتایج بهتری در راستای توسعه و تعالی ورزش بانوان کسب کنیم.

معاون توسعه ورزش بانوان با تشکر از روسای فدراسیون‌هایی که برنامه محور و خیلی فراتر از ۱۰ درصد بودجه بانوان نسبت به جذب و استعدادیابی، آموزش و توسعه قهرمانی بانوان حرکت کرده اند، تصریح کرد: نتایج این سرمایه گذاری در عملکرد و  مدال‌های کسب شده (کاراته، تکواندو و جانبازان و معلولین....) قابل ملاحظه است.

وی، پرورش نیروهای متخصص در کادر فنی تیم‌های ملی بانوان، معرفی زنان متخصص و حرفه ای به مجامع بین المللی و توجه به ارتقای آموزشی داوران و مربیان بانوان را از دیگر اولویت های فدراسیون های ورزشی در حوزه بانوان برشمرد.

کاظمی پور با بیان اینکه تعریف متفاوتی از توسعه ورزش بانوان در فدراسیون ها داریم، اظهار داشت: برخی از رشته‌های ورزش بانوان دوره آماتوری را سپری کرده و برخی از رشته‌ها نیز همچنان در مرحله گذار هستند، بنابراین انتظار از رشته‌های مختلف متفاوت است و میزان توسعه یافتگی هر رشته را با معیارهای خاص همان رشته مورد سنجش قرار می دهیم و هدف نهایی حمایت وزارت ورزش از ورزش بانوان برای پیشرفت در ابعاد مختلف است.

وی در ادامه از مراسم تجلیل ۱۰ نفر از بانوان ورزشکار، مربی، داور و دو نفر از مادران قهرمان پرور و همسران قهرمانان بمناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خبر داد و هدف از برگزاری این رویداد را معرفی شاخص هایی از زنان موفق در عرصه ورزش به جامعه عنوان کرد.

نشست مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک عصر امروز در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

نظر شما