شناسهٔ خبر: 52082640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت خبر داد؛

«سعیدزاده» به یاران شهیدش پیوست

«بیورانی» گفت: «امیر سعیدزاده» جانباز ۳۰ درصد و رزمنده دوران دفاع مقدس امروز به یاران شهیدش پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، «احمد بیورانی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت اظهار داشت: «امیر سعید زاده» مشهور به «سعید سردشتی» راوی کتاب «عصرهای کریسکان» صبح امروز بعد از چند ماه تحمل بیماری در بیمارستان ساسان تهران دار فانی را وداع گفت.

بیورانی افزود: «عصرهای کریسکان» کتاب خاطرات این‌جانباز را از فعالیت‌های دوران پیش از انقلاب و مجاهدت‌های دفاع مقدس تا رنج‌های اسارت در زندان‌های کومله و دموکرات در بر می‌گیرد که به قلم «کیانوش گلزار راغب» ثبت و تدوین و سال ۹۴ توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

وی گفت: تقریظ رهبر انقلاب بر این‌کتاب اسفند سال ۹۹ در مراسم دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت رونمایی شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت اضافه کرد: این جانباز سرافراز هم رزم و هم سنگر شهید صیاد شیرازی، شهید چمران ، شهید بروجردی و شهید باکری در عملیات‌های مختلف بود.

بیورانی گفت: کریسکان منطقه‌ای در کوه سنجار در کردستان عراق است که مقر اصلی حزب دموکرات ایران بوده و سعیدزاده  دوران اسارت ۴ ساله خود را، در منطقه کریسکان بود و به دلیل اینکه بیشتر اتفاقات در آن منطقه رخ داده، این نام را برای کتاب انتخاب کرده است. این‌جانباز دفاع مقدس صبح امروز در پی عوارض قلبی ناشی از جانبازی، در سن ۶۰ سالگی در بیمارستان ساسان تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما