شناسهٔ خبر: 5207554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عبداللهیان در دیدار مدیرکل وزارت خارجه ایتالیا:

جامعه جهانی به این نتیجه رسید که راه‌حل سوریه نظامی نیست

ایلنا: مدیرکل سیاسی وزارت خارجه ایتالیا در این دیدار، نقش ایران در تحولات منطقه را مثبت و دیدگاه‌های دو کشور را در روند مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم هم‌سو ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

ساندرو دبرناردین مدیرکل امور سیاسی – امنیتی وزارت خارجه ایتالیا با حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی آفریقای وزیر خارجه دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، دو طرف در این دیدار با مهم بر شمردن تأثیر تحولات سوریه به‌ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بر تلاش و مسوولیت جامعه بین‌المللی در تحقق عملی راه‌حل سیاسی بحران سوریه تأکید کردند.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه ایتالیا در این دیدار، نقش ایران در تحولات منطقه را مثبت و دیدگاه‌های دو کشور را در روند مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم هم‌سو ارزیابی کرد.

او اظهارکرد: خطر افراط‌گرایی صرفاً خاورمیانه را تهدید نمی‌کند بلکه اگر این روند و تفکر کنترل و مهار نشود، دیگر نقاط جهان را نیز در بر می‌گیرد. از این رو ایتالیا همواره بر این عقیده بوده است که راه‌حل نظامی در سوریه تضمینی برای صلح و ثبات نخواهد بود و باید راهکارهای سیاسی پیگیری شود.

وی با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و تأکید بر راه حل‌های منطقه‌‌ای و بومی برای حل مسائل خاورمیانه افزود: «سفر دکتر ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی به کشورهای حوزه خلیج فارس از اهمیت ویژه‌ای در این خصوص برخوردار است.»

حسین امیر عبداللهیان نیز در این دیدار از این که جامعه جهانی در نهایت به این نتیجه رسیده‌اند که راه‌حل بحران‌های منطقه‌یی به ویژه سوریه، نظامی نیست، اظهار کرد: «ما از ابتدا از هرگونه تسلیح تروریست‌ها و نظامی کردن تحولات به ویژه در سوریه ابراز نگرانی کرده و آن را خطایی استراتژیک ارزیابی کرده و تأکید داشتیم که مردم و دولت سوریه نیازمند حمایت جامعه بین‌المللی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و تحقق اصلاحات هستند.»

معاون عربی آفریقای وزیر خارجه کشورمان افزود: حل سیاسی بحران سوریه از اهمیت بالایی برخوردار است لیکن هم‌زمان، برخی طرف‌ها باید اعزام شبه نظامیان تندرو و ارسال سلاح به سوریه را پایان داده و در زمینه‌های سیاسی و کمک‌های بشردوستانه به مردم و دولت سوریه کمک کنند.

وی سفر ظریف به کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس را حائز اهمیت خواند و بر آمادگی کشورمان در توسعه و تعمیق روابط در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.

نظر شما